Avatar billede sstp Nybegynder
25. marts 2004 - 15:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formaterings problem..

Har lige et problem jeg ikke lige har været ude for før ved en formatering.. Håber nogen kan svare på, hvad jeg skal gøre ved det..

1.Har lige formateret den gamle computer ( Format C: )
2.Og så efter det skulle jeg give den et disknavn (SSTP)
3.efter det gik den hen til det der A:\> og så stod markøren og blinkede, og jeg genstartede den (CTRL+ALT+DEL)
4. nu skriver den under opstart:
Ugyldig systemdisk
Fejl i/o
Skift disken, og tryk på en tast..

Hvad skal jeg nu gøre??

-Tak.. :)
Avatar billede peet-49 Novice
25. marts 2004 - 16:01 #1
Sætte en bootbar windowscd i, eller en startdiskette, der er fordi, du ingen operativsystem har.
Avatar billede sstp Nybegynder
25. marts 2004 - 16:11 #2
Hmm, jeg har en windows 98 cd i, og en diskette jeg selv plejer at bruge til at opstarte med.. Men den gider ik helt..

Hvordan er det nu, at jeg kommer ned i DOS ?
Avatar billede peet-49 Novice
25. marts 2004 - 16:17 #3
Du skal i bios-sætte first boot til flobby
Avatar billede sstp Nybegynder
25. marts 2004 - 16:20 #4
Okai.. Prøver jeg lige så.. :)
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 16:20 #5
Som peet49 skriver - er du nødt til at boote fra diskette eller cd - idet du har slette dit styrersystem.
Såfremt du ikke har en bootdisk (eller cd der kan bootes fra) kan du downloade en bootdisk til dos med cdrom support her: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
herefter genstarter du din pc - med din bootdisk i (husk at sætte din bios indstilling til at boote fra dit diskette drev hvis du vælger at hente en bootdisk - ellers sæt bios til at boote fra cdrom, hvis du har en bootabel cdrom) - herefter er det bare at starte dit setupprogram til windows
Avatar billede drunkensailor Nybegynder
25. marts 2004 - 16:21 #6
nå - langsom igen... hyg jer
Avatar billede sstp Nybegynder
25. marts 2004 - 16:24 #7
jamen dog, rettede det lige til at være fra "Cdrom,C,A" til at være "A,C"..og nu virker den.. Såå.. Skriver lige hvis der er mere.. :)
Avatar billede peet-49 Novice
25. marts 2004 - 16:30 #8
Spørg bare løs, hvis der er mere, du er i tvivl om.
Avatar billede sstp Nybegynder
26. marts 2004 - 13:09 #9
det var der ikke.. Den er formateret nu, og den køre.. Tak skal du have..
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2004 - 13:20 #10
Selv tak