Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 13:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Microsoft SQL Server til ACCESS

Hejsa hvordan får jeg mine data fra en Microsoft SQL Server  ned i en access db ?

det er kun data. der er ingen relationer mellem tabellerne eller noget.

Det nytter ikke bare at konvertere i access da jeg skal gemme alle data lokalt.

Hvordan gør jeg det og kan det overhovedet lade sig gøre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 14:00 #1
Eksporter fra SQLServer via DTS

Import i Access via ODBC

Der er mange muligheder.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 14:02 #2
forklar nærmere
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 14:05 #3
jeg er ikke så skarp i det her :)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 14:10 #4
Har du adgang til Enterprise Manager for den SQLServer ?

Kan du connecte til SQLServer fra din Access (netværks mæssigt) ?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 14:11 #5
jeg kan connecte til SQLserver fra access ja

Sidder bare med noget data jeg skal ha smidt ned på min computer, og så tænkte jeg en access database måske var sagen
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 14:14 #6
Så kan du definere en ODBC data source til SQLServeren og bruge:

get external data
import

i Access til at hente tabellerne med.
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 14:14 #7
men som sagt, hvis jeg går ind og importerer en SQLserver db gennem access får jeg bare links til serveren, og det er jeg jo ikke interesseret i, da jeg så ikke vil kunne se mine hvis jeg flytter min access db fil til en anden computer.

Det skal siges at SQLserveren er installeret lokalt
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 14:17 #8
se mine data skulle der stå. Jeg kan godt lure det er noget med at importere, men jeg vil ha at den skal smide alle data fra serveren ned i tilsvarende tabeller i Access på min maskine og gemme samtlige data i access på min maskine. Ikke det andet.

Ved din metode der har jeg et ikon med en pil der peger på en jordklode udfra hver tabel
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 14:18 #9
og prøver jeg at klikke når jeg har flyttet databasen over på en anden maskine skriver den: ODBC: Tilslutningen til "IPC_ReportDB lykkedes ikke
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 14:58 #10
Nej

get external data har 2 punkter:

link tables som er den du snakker om

import som henter data
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 15:01 #11
yes det ved jeg.

Men når nu jeg har trykket og det ser pissegodt ud og det hele, så kommer hver tabel ud som et ikon med en pil og en globus. Det kræver at jeg har forbindelse til MSSQL dben for at jeg kan se de data der står i tabellerne.

Kender du noget til dette ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 15:04 #12
Så har du linket og ikke importeret
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 15:06 #13
godt så det du siger jeg skla ....

opretter en tom access db
fil
hent eksterne data
eksporter
vælg ODBC databases

og så kom lige med resten
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
25. marts 2004 - 15:08 #14
kanon.

Det er mig der ik fatter en krone, var inde i noget andet.

Det virker og du skal ha dine point.

Mig der snotkoger
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2004 - 15:09 #15
Så ligger jeg et svar