Avatar billede kas0808 Nybegynder
24. marts 2004 - 21:59 Der er 4 kommentarer

Kan ikke gemme dvd-film på hd

Når jeg forsøger at lave en backup af en dvd-film  vha fx. dvdshrink eller bare kopierer til hd får jeg følgende fejlmelding: cyklisk redundanscheck??
Hvorefter hele processen stopper...
Har oplevet det med to forskellige film, men har dog lavet backup af andre dvd-film uden probelemer!!!

Hvad skyldes miseren???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 22:07 #1
Cyklisk redundanscheck

det plejer at være en dårlig cd/disk eller download.. prøv igen.

1 forklaring
En måde at checke på om original filen = kopieret fil. Der genereres en checksum for hver fil og lagres sammen med denne. Når en fil overføres, sammenlignes checksummen (CRC-filen) for den afsendte fil med en ny genereret checksum ved modtagelsen. Hvis der er uoverensstemmelser, meddeles CRC-fejl. Kan skyldes alt lige fra dårlige kabler til dårlige brændinger.
en En " forklaring

Cyklisk redundanscheck forkortes til CRC. Det er en checksum udfra hvilken, det kan ses om data er valide.

dansk oversættelse
Cyklisk redundanscheck  =  Løbende check af kontrakter under programudførelse
Avatar billede kas0808 Nybegynder
30. marts 2004 - 22:39 #2
Mit drev er af typen pioneer 107. Købte dette drev da jeg mener at have læst at det ikke skulle være så sart???
Men har indtil videre haft problemer med at gemme på billige skiver samt kopiere slidte skiver til hd???
Det er da ikke særlig overbevisende eller hvad???
Avatar billede rumko Nybegynder
01. april 2004 - 13:15 #3
Det du kan gøre er at prøve med DVDdecrypter. Det kan downloades her : http://www.jakob-lacour.dk/sider/download/programmer/DVDDecrypter%203.2.1.0.zip. Kan du heller ikke med det, er det fordi du har en dårlig disk.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. april 2004 - 11:22 #4
du kan læse mere her, men det ændre ikke siuationen >>http://fp.tiscali.dk/fpe6x100713/guider/CRC%20Error.htm