Avatar billede dinosauer Nybegynder
24. marts 2004 - 11:05 Der er 4 kommentarer

problemer i Eclipse

hvis jeg forsøger at compile mit program, giver Eclipse mig beskeden: "The method METODE() is undefined for the type KLASSE" min metode hedder ikke METODE og min klasse hedder ikke KLASSE...

Hvad kan jeg mon have gjort forkert?
vh Anders
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2004 - 11:15 #1
Gæt:

Du har en anden Java fil liggende i dit probjekt med den fejl.
Avatar billede iskanu Nybegynder
24. marts 2004 - 13:04 #2
Nyt Gæt:

Du kompillerer et andet projekt end det, du tror du kompillerer.
(Det kan kun være tilfældet hvis du har flere projekter i Eclipse og du har kørt et andet projekt tidligere.

Er dette problemet, kan du gøre følgende:
1. Skift til det projekt, du ønsker at køre,
2. Klik på pilen ved siden af "Lille mand der løber"-knappen
3. Vælg "Run As"
4. Vælg "Java Application" (hvis du ikke er i gang med en applet...)

Det vil effektivt starte main-metoden i det projekt, du ønsker at køre.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2004 - 13:18 #3
Øh.

Der kan godt være flere main i et projekt så man skal vælge klassen
ikke kun projektet.

Det er en compile fejl ikke en run fejl.
Avatar billede iskanu Nybegynder
24. marts 2004 - 13:24 #4
Ja. Men ligger den nævnte metode i den nævnte klasse ikke i projektet tyder det på, at problemet ligger i at det er et helt andet projekt der bliver kørt. Og ja, jeg må præcisere: i
punkt 1: skift til den klasse, _i det rigtige projekt_ hvori den ønskede main metode befinder sig.