Avatar billede micos Nybegynder
23. marts 2004 - 11:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Salg på ebay.com/modtag betaling via paypal.com

Jeg vil høre om man kan modtage betaling fra paypal.com med en almindelig standard konto hos paypal.com.. Hvilke fordele og ulemper er der?

Har nemlig tænk at sælge gennem ebay.com og modtage penge gennem paypal.com, er dette muligt at modtage betaling.. Og hvor mange procent skal man betale til paypal.com % eller. mdr. ?
Avatar billede rashid Praktikant
23. marts 2004 - 11:44 #1
lytter med. :-)
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. marts 2004 - 13:11 #2
Med hensyn til paypal og ebay, burde der ikke være noget problem, da paypal er ejet af ebay.

Men der er en del ulemper ved paypal:

1: Kunder der skal betale dig, skal være eller skal oprette sig som kunde hos paypal.

2: Hvis du benytter et dansk betalingskort til at oprette din paypalkonto, løber du ind i et problem, de hæver (mener der er knap 2 dollars) og på din kontaudskrift skal der ud for paypals hævning stå en kode - dette gør der ikke i det dansk system, hvilket med fører at du skal tage kontakt til paypal, og fremsende papir på at du er den du er, og at kontoen tilhører dig mm. før din konto bliver aktiveret.

Ang. prisen for at bruge paypal, kan du læse mere her:
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_display-fees-outside

Dertil kommer sikkert et begyr fra din egen bank på veksling (ved ikke, men tror ikke paypal over penge som dansk kroner til din konto)

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, det er over et år siden jeg kiggede på paypal sidst.

Med venlig hilsen
Johnny
Avatar billede danauktion Nybegynder
09. april 2004 - 02:40 #3
Ad.2) Du skal ikke fremsende papirer - du skal indtaste transaktionsid'en på din indbetaling, som du kan få oplyst (med noget besvær) af din bank.
Og så koster det (såvidt jeg husker) 42 kr at få overført penge til din danske bankkonto.
Avatar billede pman Nybegynder
24. november 2004 - 04:27 #4
hvilke banker bruger i når i skal ha overført penge fra paypal...? Min bank modtager ik betaling fra Paypal så ved ik helt hvad jeg skal gøre....!
Avatar billede danauktion Nybegynder
24. november 2004 - 08:57 #5
???
Det må da vist bero på en misforståelse - du kan få overført dine penge fra PP til din bankkonto via din banks IBAN/SWIFT kode og en sådan kode benyttes ved internationale indbetalinger.

Så hvis du har din info fra din bank, så vil jeg blot gå ud fra at banken ikke har noget kendskab til hvad det er du spørger om og derfor siger Nej for alle tilfældes skyld :-)