Avatar billede jannick1010 Nybegynder
22. marts 2004 - 11:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Studiehjælp ang. fletning af excel-data over i access

Jeg står med en stor opgave, og mangler hjælp til denne problemstilling.

Mit problem er, at jeg har en excel-fil med tal. Når jeg ændrer tallet (ex. fra 3 til 5 og så til 4) skal disse tal vises i en access database.
Altså:

Jeg har fået flettet mit exceldokument ind i access, men npr jeg ændre tallet i excel, ændres det også i access UDEN at gemme det tal som stod der før...

Der er 200 point på spil, så jeg håber i kan hjælpe mig!

PÅ forhånd tak

jannick4@hotmail.com (også msn)
Avatar billede jensen363 Forsker
22. marts 2004 - 12:11 #1
Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre ...

En tabel, som er sammenflettet med et Excel-regneark vil altid afspejle de aktuelle data som du har indtastet, dvs. hvis du har behov for at gemme de oprindelige data, er du nød til at have en ekstra tabel hvori du gemmer de oprindelige data.
Avatar billede jannick1010 Nybegynder
23. marts 2004 - 12:07 #2
Er det muligt at jeg så kan få hjælp til dette emne så, da jeg meget gerne kunne bruge det i min opgave..?
Evt. pr mail..?
Avatar billede jensen363 Forsker
23. marts 2004 - 12:27 #3
Hej Jannic

Beskriv opgaveteksten, så skal jeg vurdere opgaveløsningens omfang ...
Avatar billede jannick1010 Nybegynder
23. marts 2004 - 14:01 #4
Jeg har et program i excel, som ved udførelse af en makro viser hvor mange rigtige svar(evt 3) man har i opgaven ud af mulige (evt 4). Dette svar skal vises i access på flg. måde, efter tryk på makroen, altså en tilføjelse af makrofunktionen.

opg 1  Antal mulige rigtige 4    Antal rigtige 3
opg 2  Antal mulige rigtige 5    Antal rigtige 6 (eksempel)
osv osv

Det kan også være det er muligt blot at få vist svaret i excel..??
Avatar billede jannick1010 Nybegynder
23. marts 2004 - 18:18 #5
Ja det er måske lidt svært at få 6 rigtige på 5 førsøg.. :o)
Avatar billede jensen363 Forsker
24. marts 2004 - 07:49 #6
En mulig løsning kunne være :

Opret en tabel indeholdende de samme kolonner som din sammenkædede tabel.

I mit eksempel har jeg følgende kolonner :

Opgave
Mulige korrekte
Korrekte

Til styring af nye resultater, har jeg tilføjet en kolonne ( nummerisk ) kaldet :

Version

Når der skal indsættes nye resultater benyttes nedenstående funktion

Function Opdatér_Excel_Temp()

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Excel_Temp ( Opgave, [Mulige korrekte], Korrekte, Version ) " & _
"SELECT Excel.Opgave, Excel.[Mulige korrekte], Excel.Korrekte, [Version:] " & _
"FROM Excel;"

End Function

Du bliver promptet for versionsnummer, som du så indtaster ( 1 - 2 - 3 osv. )

Der bliver så indsat et antal nye rækker i tabellen, svarende til det antal rækker du har i dit sammenkædede Excel-regneark.

Hvordan vil du behandle de kopierede data ?
Avatar billede jannick1010 Nybegynder
24. marts 2004 - 10:21 #7
Kan du evt oprettte en eksempelfil og sende til mig på jannick4@hotmail.com..? Så skal jeg straks sende pointene afsted til dig..!!
De kopierede data skal jeg ikke i første om gang arbejde videre med..
Avatar billede jensen363 Forsker
24. marts 2004 - 10:39 #8
Sendt ;)
Avatar billede jensen363 Forsker
25. marts 2004 - 07:12 #9
Har du behov for mere hjælp, må du endelig sige til ;)
Avatar billede jannick1010 Nybegynder
10. april 2004 - 13:36 #10
er det muligt at jensen363 kan henvende sig til mig på jannick4@hotmail.com angående videre hjælp? Jeg mangler din mail-adresse..
Avatar billede jensen363 Forsker
14. april 2004 - 12:29 #11
Mail-adressen er ose@post.dk ... men jeg har ikke mulighed for at vende tilbage før i næste uge ( ferie )  ... ok ?