Avatar billede feztar Nybegynder
22. marts 2004 - 09:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tjenesten Print Spool kører ikke.

Hej, sidder med et stort problem.. skal printe på et netværk, og den giver denne besked, når jeg vil se på printerens egenskaber "Printerens Egenskaber Kan ikke Vises. Tjenesten Print Spool kører ikke."
Jeg ved ikke helt hvad der sker, og hvad jeg skal gøre ved det.. nogen af jer andre der ved det?

Win Xp Home på 4/5 af netværket
5-pc'ers netværk
Avatar billede feztar Nybegynder
22. marts 2004 - 09:17 #1
det skal nok lige siges at jeg er frivillig i en ungdomsklub, og at vi ikke har mange penge, ellers havde vi ringet efter en professionel.
Mvh. Kim
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. marts 2004 - 09:27 #2
Jeg kan sq ikke huske hvordan man genstarter print-spooleren, men har du prøvet at genstarte pc/server?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
22. marts 2004 - 09:48 #3
services.msc - find spooleren og genstart den !

NG_tnt
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. marts 2004 - 09:59 #4
Gå en tur ud i en kommandoprompt og skriv "Net Start Spooler" - så kørere den igen (uden gåseøjnene).

Men der er en grund til at den er gået ned. Det startes automatisk med systemet.

Det er som oftest en dårlig driverfil - og det kan være et lille helvede at løse problemet.

Start med at kigge din eventlog igennem og se om du har fejl på printspooler eller print....
Avatar billede feztar Nybegynder
22. marts 2004 - 10:17 #5
hmm.. nogen der gider fjernsupporte? kan ikk finde den eventlog.. ved ikk hvad det er med de her pc'ere.. ved bare at jeg har en time tilbage, har en der ikke kan printe, men godt gå på nettet, og en der gerne vil printe, men ikk gå på nettet *er ved at bryde grædende sammen*
Avatar billede feztar Nybegynder
22. marts 2004 - 10:31 #6
ligemeget... nu får de besked på at punge ud til en pro.. men tak for hjælpen :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. marts 2004 - 10:32 #7
Højreklik på "Min Computer/My Computer" og vælg "Administrer/Manage". Her under finder du eventloggen.

Du har ikke en firewall kørende der er sat forkert op? Det kunne godt give ovenstående problemer.
Avatar billede feztar Nybegynder
25. marts 2004 - 09:16 #8
tjoeh... tjekker lige.. det er min forgænger der satte firewalls op...
...hvorfor tænker jeg ikk på den slags?
vi kører TDC's Norman firewall ting... det er da helt sikkert den...
mange tak, håber det virker
Avatar billede feztar Nybegynder
25. marts 2004 - 11:03 #9
Ole Madsen.. vil du være venlig at oprette et svar? det var det med firewall'en... vil meget gerne give point, men kan ikke give til en kommentar ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2004 - 11:41 #10
Kommer her :-)
Avatar billede feztar Nybegynder
25. marts 2004 - 12:38 #11
sådan.. :) og igen.. mange tak for hjælpen.. da jeg forklarede lederen hvor mange penge vi lige har sparet blev han meget glad, skal sige mange tak fra ham :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2004 - 13:12 #12
Det var så lidt. Jeg er glad for at kunne hjælpe...