Avatar billede edb-nørd Nybegynder
21. marts 2004 - 12:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

SIS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter - alder?

Jeg købte min PC for et knap et år siden, og har haft konstante probs. Siden jeg fik XP.

Jeg er nu klar over at det hænger sammen med netkortet der ikke kan opdateres.

Hvor gammelt er dette netkort?

Jeg skal have fat i forretningen i morgen, da jeg er utilfreds med det her.

Så jeg håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. marts 2004 - 12:47 #1
Win XP's sis900 driver kan ikke finde MAC-adr på kortet, så du skal bruge sis's egen driver.

http://driver3.sis.com/lan/sl114.zip
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
21. marts 2004 - 13:13 #2
Jeg spørger om hvor gammelt dette netkort er - ikke en special adresse til en driver.

For mig er det uacceptabelt at en maskine der ikke er 1 år, ikke har netkort der kan opdateres direkte.
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
21. marts 2004 - 13:15 #3
edb-nørd: Det er en bug i Windows XP's drivere. Hvis du husker at instalere driverne  fra producenten er du iskker på det virker. Jeg har et magen til, og det har jeg jørt med i windows xp uden problemer i langtid. Jeg købte computeren i Maj 2003.

Hvis du ikke har instaleret driverne fra producenten får du ikke noget ud af din klage.
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
21. marts 2004 - 13:16 #4
Netkortets alder ved jeg ikke noget om, men netkort bliver ikke uddateret på samme måde som grafikkort fx.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. marts 2004 - 13:19 #5
Hvad mener du med at netkortet ikke kan opdateres direkte ?
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
21. marts 2004 - 13:24 #6
gustav-olsen

Jeg HAR indstalleret den medfølgende XP driver, men jeg kan ikke opdatere den via Windows fx.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
21. marts 2004 - 13:25 #7
hindu-skp

At det ikke kan opddateres via Windows update eller der er en producent. Hvor opdateringer kan hentes.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. marts 2004 - 13:30 #8
Øhhh, du har lige fået et link til producentens side, hvor der kan hentes en driver.
Win update har sjældent relevante drivere.

Problemet kan også løses uden at opdatere med SIS's egen driver:
Du kan fastsætte en tilfældig MAC-adr selv.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
21. marts 2004 - 13:59 #9
Jeg fatter ikke at, det skal være så bøvlet på så ny en maskine.

Vores anden PC er fra 2000 - netkortet hedder:
3 Com Etherlink III ISAPNP Ethernet-netværkskort (standard 3C509b)
Den har overhovedet ingen probs med XP. - Mens jeg med den nye PC har konstant. Fordi netværkskortet ikke opdateres
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. marts 2004 - 14:02 #10
Bøvlet ?

Det er da meget normalt at man holder sig langt væk fra MS Win's egne drivere, og henter dem fra producenten istedet for.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
21. marts 2004 - 14:13 #11
Derfor er det stadig totalt uacceptabelt for mig, at en PC på under et år. Ikke kan funke med XP
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. marts 2004 - 14:15 #12
(Undskyld mit sprog)

Det er for fanden da ikke PC'ens skyld ! Det er MS der har fucket deres sis900 driver !
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
21. marts 2004 - 14:17 #13
Hindu skp

HOld dig til det jeg spørger om - al den udenomssnak er kun fyld
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. marts 2004 - 14:20 #14
Du spørger om alderen, og det ved kun leverandøren af netkortet.

Du PÅSTÅR at du ikke kan opdatere driveren, men det har du fået hjælp til, hvilket løser problemet.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
21. marts 2004 - 14:26 #15
jeg køber et nyt netkort
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. marts 2004 - 14:29 #16
Smart at oprette et spørgsmål, og få hjælp som virker til løsning af problem, for bagefter at investere i nyt udstyr.