Avatar billede all_for_you Nybegynder
17. marts 2004 - 12:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dxf eller dwg-fil. Nogen som omdanne en fil?

Hej

Jeg sidder kun med Photoshop, og skal bruge en fil i dxf eller dwg-format. Er der nogen som kan lave fx jpg om til en af disse typer?

Tegningen er rimelig simpel. Den består af en oval cirkel og lidt tekst.

Skriv en mail til toke@desert.dk hvis du gerne vil se billedet og evt. hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
17. marts 2004 - 12:45 #1
Send det til greven@image.dk så skal jeg se, hvad jeg kan gøre.
Avatar billede all_for_you Nybegynder
17. marts 2004 - 12:55 #2
Hermed gjort. På forhånd tak.

Grunden til jeg skal bruge det i et af de ovenstående formater er fordi jeg skal have skåret det ud i en metalplade - det er metalfirmaet som bad om filtypen.
Avatar billede all_for_you Nybegynder
17. marts 2004 - 12:58 #3
Metalfirmaet skal skære det sorte væk (ved ikke om det er væsentlig for dig at vide). Dvs. navnet, T, samt skære langs kanten.

:-)
Avatar billede sorensfar Nybegynder
17. marts 2004 - 13:18 #4
OK, men så er det ikke nok at konvertere. Så skal emnet faktisk tegnes op fra grunden. Det er nu heller ikke det store problem, men jeg skal lige vide, hvad du vil have gjort med O'et i navnet. Hvis de bare skær, som den ser ud nu, vil der jo kun blive et hul. Skal jeg sætte et par små striber ind, som kan holde den inderste ring i O'et?
Avatar billede sorensfar Nybegynder
17. marts 2004 - 13:21 #5
Hov - og så fortæl lige, hvor stort det skal være IRL. Det vil maskinen gerne vide c",)

- som det er nu, vil det kun blive 1 mm bredt!
Avatar billede all_for_you Nybegynder
17. marts 2004 - 18:53 #6
Hej Niels
1) IRL skal metalpladen være ca. 6 cm. bred og ca. 7 cm høj. Hullerne som er i hvert hjørne skal være 4 mm
2) O'et skal du bare lave 2 lodrette striber.
3) Selve pladen den skal laves i er 1-1,5 mm (det skal du vidst ikke bruge til noget?)
4) Skrifttypen er for resten Verdana

Det skulle være nok.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
18. marts 2004 - 10:24 #7
Nu har jeg sendt et forslag til dig.
Og så kommer jeg lige i tanke om, at du nok skal vælge noget tyndere plade (0.5 mm rustfri) - ellers bliver det måske nødvendigt at gøre "striberne" i O'et bredere. De er kun lavet 0.5mm brede og skal vist nok helst være mindst lige så brede som pladetykkelsen. Men du kan jo snakke med værkstedet om det. God fornøjelse.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. oktober 2005 - 12:59 #8
Jeg vil tro, at det er i orden at lukke spørgsmålet nu :-)
Avatar billede all_for_you Nybegynder
29. oktober 2005 - 13:27 #9
Jeps :)