Avatar billede schwinndk Nybegynder
16. marts 2004 - 14:39 Der er 19 kommentarer

MSN kan ikke modtage filer eller lyd..

Jeg sidder selv på en PC, hvor jeg har konfigureret mine porte til at kunne modtage og sende via MSN som bruger 6891-6899.. Ingen problem der. Men min kære far som arbejder på MAC os X Panther G4, for lige at få det hele med, han kan ikke modtage de billeder som jeg vil sende til ham. Men han kan godt sende dem til mig. Hvor og hvad skal der ske på macén for at vi kan benytte os af den funktion på MSN. Der må være nogle porte der skal åbnes, men hvilke, og hvor på macén skal man gøre det, og hvordan.???
Nu har jeg set at der er ret så mange der har samme problem, men det kunne jo være at der lige var en SUPER mac freeak derude, som lige ved hvordan mit og MANGE andres problem med MSN løses..

I så fald, må freaken godt lige poste lidt på denne tråd.. tak :)
Avatar billede ferdinand.k Mester
16. marts 2004 - 15:08 #1
Har i kigget under systemindstillinger -> netværk og set om firewallen er sat til, og om det skulle være den der laver ballade?!
Avatar billede espersen Novice
16. marts 2004 - 15:55 #2
check lige om dine porte til messengeren er åbne:

6901 (voice)
6891-6900 (file transfer)
1863 (messaging)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887

Men kan også være et problem med en evt. router....
Avatar billede espersen Novice
16. marts 2004 - 15:58 #3
Men med en opdateret firmware på routeren (og aktiveret UNDP) burde det fungere.
Avatar billede schwinndk Nybegynder
16. marts 2004 - 16:05 #4
Ja.. det er ikke den desværre. Den har vi disablet.. :(
Avatar billede schwinndk Nybegynder
16. marts 2004 - 16:06 #5
Jeg har åbnet for alle portene på min PC. Det er på min fars MAC, at der er noget galt. Jeg mener at have læst, at det ikke er de samme porte til Mac, som det er på PC.!!! Så det er lige med at finde knuden på MACén...
Avatar billede schwinndk Nybegynder
16. marts 2004 - 16:20 #6
Det behøver ikke netop at være MSN vi bruger. Bare vi lige kan sende nogle billeder frem og tilbage. Min e-mail kan nemlig ikke sende mere end 2000kb :(. Så hvis der evt er et program derude, der virker LIGE godt på PC samt MAC, så bliver det bare det. Nu er det kun fordi jeg havde MSN installeret på min PC, at vi prøvede mææ det. Min MSN virker fortrindeligt med andre PC brugere, så jeg kan kun se problemet liggende på den måde macén er sat op på. eller hva? Tak for de hurtige besvarelser....
Avatar billede espersen Novice
16. marts 2004 - 16:25 #7
hhmm.... vil ikke gøre mig klog på Mac-delen : men kig lige på routeren og opdatér den evt.
Avatar billede schwinndk Nybegynder
16. marts 2004 - 16:42 #8
Der er ingen opdateringer til min Zyxel 650R..
Avatar billede espersen Novice
16. marts 2004 - 20:06 #9
kaster lige et link (firmwareen kaldes CBOS til Zyxel)
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/
Avatar billede egonspock Seniormester
16. marts 2004 - 20:28 #10
Hvad med at bruge AIM på PC og iChat på Mac? Eller blot ICQ begge steder i stedet?
Avatar billede schwinndk Nybegynder
16. marts 2004 - 20:52 #11
Ja.. det kunne jo blive sidste udvej. Det var nu mere fordi MSN er meget brugt, og det lige var det program jeg brugte/bruger pt. Men der må da være nogen derude der har været i samme situation.... Det skal jo kunne lade sig gøres.... MSN´s hjemmeside er ret dårlig til at beskrive netop dette emne..Især når det er på Mac..
Avatar billede schwinndk Nybegynder
16. marts 2004 - 20:58 #12
espersen: Jeg kan ikke komme ind og finde CBOS til zyxel. Skal man ikke være kunde hos Cybercity for at få adgang. Jeg er hos Tiscali...
Avatar billede espersen Novice
21. marts 2004 - 18:45 #13
hov: jeg har ikke fået email om yderligere indlæg her i tråden...

hhmm... .. hos Tiscali kan jeg ikke lige se en CBOS til dig - men hos Zyxel.dk måske:
http://www.zyxel.dk/Produkter.32.0.html?&no_cache=1&tx_ZyXELproducts_pi1[showUid]=10&tx_ZyXELproducts_pi1[actCat]=6&tx_ZyXELproducts_pi1[showType]=download
Avatar billede espersen Novice
21. marts 2004 - 18:45 #14
(vær meget på vagt med at opdatere med den helt korrekte firmware til netop din model)
Avatar billede schwinndk Nybegynder
21. marts 2004 - 19:21 #15
Tak. Jeg vil lige give Tiscali et ring imorgen, for at konfirme den HELT rigtige model, inden jeg begynder på at update firmwaren. :) Jeg har i mellemtiden snakket med en del andre MAC brugere, som ale har haft det samme problem. Det kunne for mig godt tyde på, at problemet ligger hos MSN softwaren til MAC. Så jeg tvivler at det kommer til at virke, efter updaten.. Meeeen det skal prøves, for at finde ud af.. Sjovt nok, jeg havde heller ikke fået gogen mail om dine indlæg... hmmm
Jeg vender tilbage med svar om resultatet...... tak
Avatar billede schwinndk Nybegynder
27. marts 2004 - 13:18 #16
virkede dsv. ikke...
Avatar billede espersen Novice
27. marts 2004 - 13:54 #17
jeg er tom for gode ideer til en løsning....
Avatar billede egonspock Seniormester
27. marts 2004 - 17:01 #18
Hvorfor ikke bruge et fedt program som Proteus på Mac'en og Trillian på PC'en, de kan håndtere alle de forskellige forskellige protokoller. Jeg ville måske nok foretrække en kombination af iChat på Mac'en og AIM på PC'en, da de er bygget til at kunne kommunikere med hinanden, incl. videochat. Vær dog opmærksom på at der lige er kommet en ny version af iChat.
Er det i øvrigt den seneste udgave af MSN til Mac, din far bruger? Microsoft har det med at lave om på deres protokoller i tide og utide for at irritere 3.-parts-producenter, eller hvad de nu kalder årsagen til det. Måske kan Proteus få fat på filen, mens MSN-klienten bare ikke kan? http://www.indigofield.com/ og http://www.ceruleanstudios.com/
Avatar billede espersen Novice
05. oktober 2004 - 17:05 #19
hvordan går det ?