Avatar billede phm1970 Mester
15. marts 2004 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mappe rettigheder for brugere

Hej,

Hvordan kan jeg sætte rettigheder på en mappe så bestemte brugere ikke kan slette mappen eller filer, men kun oprette.
Når jeg fjerner fluebenet i delete, sker der det at brugerne godt nok ikke kan slette men heller ikke oprette filer.

Håber der er nogen der har et hurtigt svar..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. marts 2004 - 12:15 #1
har du prøve med at fjerne alle fluebenet og behold en hak kun ved read og write..
Avatar billede jensch Nybegynder
15. marts 2004 - 13:22 #2
Det burde de kunne hvis de har rediger rettigheder
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. marts 2004 - 14:36 #3
rediger rettigheder eller modify-> så kan du også slette og det må de ikke
Avatar billede phm1970 Mester
15. marts 2004 - 14:46 #4
Det virkede ikke med read og write, så kan man af en eller anden årsag ikke gemme filen hvis men har rettet i den.
Det kan godt være at der ikke findes nogen løsning, hvor man kan alt med filer og mapper undtagen at slette dem i windowsserver2003 men hvis der er nogen der så kender til externe programmer der kan håndtere det, vil det også kunne udløse points....
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. marts 2004 - 00:54 #5
Har du været inde under advanced permissions (under sikkerhedsfanen)? Prøv at leg lidt med de muligheder du finder der..
Avatar billede phm1970 Mester
23. marts 2004 - 14:47 #6
Har nu rodet rundt med dette i nogen tid. Hvis man fjerner fluebenet i slet/slet underfolder mm. så kan man det som jeg gerne vil, alt undtagen at slette.
MEN, det kan excel og word bare ikke finde ud af, hvis man forsøger at gemme en fil  kommer de med en fildelingsfejl.
Så da vi benytter begge dele er det heller ikke løsningen. Der må da virkelig være andre derude som har problemer med brugere som "kommer" til at slette filer ???
Avatar billede maagen Nybegynder
06. april 2004 - 15:11 #7
Har du opdateret din office produkter på office.microsoft.com/officeupdate ?

Jeg har set problemer med en tidligere version af officepakken, men det var godt nok den anden vej, hvor brugerne kunne ting de ikke burde kunne. Men det kunne jo være...

Kan andre programmer godt finde ud af det?
Avatar billede thomasd Nybegynder
21. april 2004 - 23:49 #8
Prøv at kigge på Shadow Copy funktionen i 2003 server.
Den er som skabt til de brugere du snakker om.
Avatar billede phm1970 Mester
06. december 2004 - 15:10 #9
lukker