Avatar billede webkaj Nybegynder
15. marts 2004 - 10:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 klienter på 2003 server

Jeg har opsat en windows 2003 server og oprettet brugere på den. når jeg logger på med windows XP klienter. virker alt perfekt, (log in, og log-in script)MEN windows 98 klienterne vil ikke logge på, de bliver afvist med beskeden om at password er forkert eller at log in serveren ikke findes. Hvis der logges ind med Administrator på klienterne virker det dog perfekt..!?

Jeg kan se at andre har haft samme problemer, ( http://www.eksperten.dk/spm/428524)men desværre er spøgsmålet lukket...

Jeg ville bliver RIGTIG glad for hjælp, da jeg står med 8 klienter der ikke logger på..
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 11:38 #1
Her er et link til, hvordan du får det til at fungere:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;555038

/Martin
Avatar billede webkaj Nybegynder
15. marts 2004 - 12:49 #2
Tak Martin, jeg prøver dit forslag...
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 12:52 #3
Godt - er spændt på at høre, om det fungerer som det skal :-)

/Martin
Avatar billede serverservice Praktikant
15. marts 2004 - 16:54 #4
Du skal sørge for at have wins installeret på serveren.
Avatar billede webkaj Nybegynder
16. marts 2004 - 11:14 #5
Hej alle
Jeg har nu prøvet martins råd, Installeret DSClient fra win 2000 server CD'en (dem jeg kunne finde på WIn2003 CD'en var kun til Win NT40 SP6 eller over dette)installationen gik ok, og jeg kan nu logge på domænet, og jeg har prøvet de to andre ting med NTLM 2 Authentication og SMB, men jeg kan ikke se om det har nogle virkning med disse to ændringer. Problemet der nu er tilbage er at jeg ikke kan se mine/brugernes delte drev og mit log-in script ikke bliver afviklet, så det ser ud til at klienterne måske ikke logger rigtigt ind. Jeg har set lidt på rettigheder for brugerne, som alle nu er medlem af administrator gruppen, udover standard grupperne (domain user osv)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 11:19 #6
På det link, som jeg har lagt til dig, er der yderligere links, som kan hjælpe, hvis man har problemer. Har du kigget nogle af dem igennem ??

/Martin
Avatar billede serverservice Praktikant
16. marts 2004 - 12:48 #7
Avatar billede webkaj Nybegynder
24. marts 2004 - 21:57 #8
Tak for hjælpen alle. Jeg har ikke haft held til at få det til at virke 100%, Jeg har derfor beslutte at opgradere alle win98 PC'erne til XP, det virker da... :-) (en opgradering fra win 98 til XP virker perfekt)
Avatar billede webkaj Nybegynder
24. marts 2004 - 21:59 #9
Hvordan kan jeg evt. fordele pointene til martinowitz og dannyboyd ? begge forslag var gode,
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. marts 2004 - 10:08 #10
Det gør du ved at vælge "Avanceret" - så kan du dele pointene mellem os :-)

/Martin
Avatar billede serverservice Praktikant
25. marts 2004 - 12:23 #11
jeg skal lige lægge et svar først
Avatar billede tomdane Nybegynder
03. maj 2004 - 08:43 #12
Et svar du måske ikke kan bruge til så meget, men jeg prøver alligevel: Hold dig fra Win98 og få alle over på 2000/XP (brug serveropgradering som argument overfor chefen, så får de stakkels brugere nogle hurtigere maskiner).

Eller du har måske fået det til at virke?