Avatar billede kas0808 Nybegynder
14. marts 2004 - 17:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med medie: Fortis DVD-R 4X

Hej alle eksperter
Jeg har lige købt 25 stk dvd-r af ovennævnte mærke til en yderst rimelig pris. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med mærket??
Hvilket medie er efter din mening det bedste (til prisen)??
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 17:43 #1
Jeg ville nok sige Verbatim. Det er dem jeg selv bruger, og jeg har endnu ikke haft 'en fejlbrænding endnu. Det omtalte mærke kender jeg ikke.
Norbert.

Du kan få Verbatim forholdsvis billig her:
http://www.digital-nord.dk/index.php?view=group&groupid=2&s=2&PHPSESSID=6a13c6dd09c3a9d795ade328621193a2
http://www.mediecentralen.com/index.php?page=products&reset=1&group_id=3&PHPSESSID=1e43a81b7b2b9887ac955fab646615b6
Avatar billede henninga Novice
14. marts 2004 - 19:09 #2
Verbatim eller TDK er gode mærker.
Jeg har osse den erfaring at de dyre skiver i det lange løb er de billigste ;o)
Avatar billede kas0808 Nybegynder
14. marts 2004 - 21:53 #3
Jeg har nogle problemer med at brænde kopier som virker. Nogle kan man ikke læse på dvd uden den pludselig melder fejl og computeren kører ufatteligt langsomt eller går ned??
På en kopi af en film kører billedet meget langsomt og hugger og står nogle gange stille i længere tid mens lyden kører videre??
Tænkte på om det kunne være medierne som var problemet.
Mon jeg har købt "princo" i sækken ved at spare lidt på indkøbsprisen (ca 8 kr stk)??
Min brænder er helt nyindkøbt og af mærket pioneer dvr 107d så jeg er lidt "grøn" indenfor emnet. Troede at denne brænder kunne "æde" stort set alle medier!!
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 22:00 #4
Jeg tror helt bestemt du har købt "Princo". Der burde ikke være noget i vejen med din brænder, så prøv du et andet mærke, jeg er sikker på, det er der, dine problemer er.
Avatar billede kas0808 Nybegynder
14. marts 2004 - 22:01 #5
Jeg har købt dem:
http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=DVDRFO4X-25WT
Jeg har hentet den seneste firmware v. pioneer, men det har ikke hjulpet noget...
Kan det evt. hjælpe at nedstætte hastigheden fra 4x til 2x??
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 22:03 #6
Du kan da altid prøve, men jeg tror, du har købt dem for billigt.
Avatar billede kas0808 Nybegynder
14. marts 2004 - 22:07 #7
Det prøver jeg og vender tilbage senere.
Lidt ærgeligt, men måske en god lærestreg på nuværende tidspunkt. Købte brænderen til at gemme mine redigerede hjemmevideo efter at have investeret i sony dv.
Avatar billede norbert Nybegynder
14. marts 2004 - 22:08 #8
Ja, det koster lærepenge, det er det, man bliver klogere af. Men det er helvxxxs dyrt.
Norbert :-)
Avatar billede kas0808 Nybegynder
18. marts 2004 - 23:38 #9
Så er det opklaret!! Har købt Verbatim medier og de kører fuldstændig fejlfrit.
Jeg kan ikke anbefale andre brugere at købe medier af mærket Fortis som jeg tror er en "klon" af de, for nogen, forhadte Princo-skiver.
For mig blev det i hvert tilfælde dyrt at spare - ÆV ÆV
Norbert send lige et svar så jeg kan belønne dig med point. Tror jeg måske har fået styr på det der point-halløj..
ps: Jeg har ca 20 stk medier til salg hvis der stadig er interesserede??
Avatar billede norbert Nybegynder
20. marts 2004 - 16:44 #10
Bedre sent end aldrig - her er et svar :-)
Og tillykke med dine nye skiver
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
20. marts 2004 - 18:19 #11
Takker :-)