Avatar billede spock73 Nybegynder
14. marts 2004 - 13:05 Der er 3 kommentarer

Ændre ikoner

Jeg har skiftet mine mappeikoner i Domumenter ud med nogle nye. Ligeledes har jeg skifter ikonet for Dokumenter og Papirkurv, men når jeg har genstartet computeren er disse to tilbage på standardikonet. Hvorfor? Jeg har været inde og skiftet det i Tilpas skriveboret... hvad gør jeg fejl?

Hvordan får jeg udskiftet alle mappeikoner på computeren, jeg har været inde i Mappeindstillinger - Filtyper, men jeg må/kan ikke ændre ikonet for Mappe... Nogen der ved hvordan?
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. marts 2004 - 13:08 #1
Avatar billede spock73 Nybegynder
15. marts 2004 - 09:47 #2
Det gør ingen forskel at bruge IconXP - når computeren er genstartet er ikonerne "sig selv" igen...!!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
15. marts 2004 - 10:52 #3
Når du har skiftet, så prøv det her, inden du lukker/genstarter:

Icons - Keep in Place after Reboot
Normally when Windows exits it saves the desktop configuration, including icon location, appearance etc. This setting disables these changes from being saved, this is useful in both a secure environment.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Value Name: NoSaveSettings
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled)

Create a new DWORD value, or modify the existing value called 'NoSaveSettings' set the value to equal '1' to enable the restriction. Exit your registry, you may need to restart for the changes to take effect. Note:  You want it set to 0.