Avatar billede larsdall Nybegynder
14. marts 2004 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen Internetforbindelse

Jeg har en ADSL-obkobling med i alt tre maskiner koblet til via en router.

Men nu kan den ene maskine ikke længere får forbindelse til hverken internet eller lokal netværk. Windows XP. Netværksforbindelsen er aktiv, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har prøvet alle mulige kombinationer med "etablering af netværksforbindelse" og checket kablet og hardware, som er OK. Det har noget med maskinen at gøre.

Jeg har også et firewire-kort installeret.

Blokeringen er kommet efter at jeg har "afluset" for spyware.
Jeg har forsøgt at geninstallere XP (oveni) og geninstallere Explorer. Intet hjælper.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. marts 2004 - 11:33 #1
har du lavet en diskette og kørt den på de andre maskiner..?
er firewall slået til.?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. marts 2004 - 11:34 #2
og har du checket den maskine som ikke vil, om koretet el onboard lan, er aktiveret i bios..?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 11:16 #3
Hvis du kører en ipconfig /all i en dos-prompt, hvilke oplysninger får du så ??

/Martin
Avatar billede larsdall Nybegynder
15. marts 2004 - 23:00 #4
Jeg har fundet ud af og løst problemet gennem et andet svar her på eksperten. Det var et program lspfix, der skulle til, og problemet hidrørte fra noget fjernet spyware, der blokerede.
Avatar billede arlet Juniormester
15. marts 2004 - 23:03 #5
Helt rigtig. Du har haft new.net på computeren og når ad-aware fjerner alt snavset, så går new.net ind og ødelægger internetforbindelsen.

Vi skulle måske se en hijackthis, da der højst sansynligt ligger rester.
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede larsdall Nybegynder
15. marts 2004 - 23:06 #6
Arlet får pointene. Tak for hjælpen.
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 07:52 #7
Velbekommen

Du er velkommen til at komme ed en hijackthis