Avatar billede skrubsak Nybegynder
11. marts 2004 - 16:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

styles på scrollbar i designview i Dreamweaver MX 2004

Hej med jer

Jeg sidder med DW MX 2004 og skal til at definere farver til min scrollbar i mit eksterne styleshett hvilket jeg også skriver i Dreamweaver. Jeg kender godt selv koderne til det, men har brug for at Dreamweaver skriver det for mig. Når jeg tilføjer styles til mit CSS doc. i Dreamweaver har jeg ikke mulighed for at vælge scrollbar indstillinger. Findes det i Dreamweaver, i så fald hvor? eller skal man selv ind og skrive det i hånden?

På forhånd tak
Avatar billede bojohansen Nybegynder
11. marts 2004 - 18:08 #1
Du kan lave det som et Snippet.

Window --> Snippets

Her kan du oprette mapper selv, og lægge små snippets (kode stykker) ind som du kan genbruge igen og igen.

CSS værktøjet i DW er meget begrænset og har ingen funktion til dette, men om der findes en extension på macromedia.com??????
Avatar billede skrubsak Nybegynder
11. marts 2004 - 23:09 #2
hej igen. åhh det var det jeg frygtede - et ikke særligt komplet CSS værktøj.
Jeg vil gerne give dig point, men har lige et kort spørgsmål mere. Barelige skriv hvis du ikke gider svare.Så lukker jeg den og du får dine 30 point. Okay tak.

Spørgsmåletlyder sådan:
På samme måde som jeg ville lave styles på min scrollbar via designview, vil jeg også gerne indsætte en Iframe i designview. Altså som sidts er jeg godt klar over hvordan laver og indstiller en Iframe - også indstillingerne kan jeg finde i designview under taginspector.....men jeg kan f..... ikke finde en "knap" "menu" hvor jeg kan oprette Iframen.

Det var vist ikke så kort alligevel, men jeg håber du kan hjælpe mig hvis du gider.
Det er rettet til bojohansen

Mange tak
Avatar billede bojohansen Nybegynder
11. marts 2004 - 23:19 #3
Bruger ikke selv IFrames, men mig bekendt findes der ikke noget desideret værktøj til håndtering af IFrames i DW.
Lav evt. en snippet med koden til en basiskt IFrame, og rediger dig frem til det ønskede der fra.
Avatar billede skrubsak Nybegynder
11. marts 2004 - 23:23 #4
Det er fint, bojohannsen. Tak for svar - selvom resultatet ikke var optimalt. Men det er jo ikke din skyld :-) Sådan er Dreamweaver nu skruet sammen. Det kan ændre sig til næste version.....right :-/
Men tak.

Skrubsak
Avatar billede skrubsak Nybegynder
11. marts 2004 - 23:24 #5
hov jeg har givet point, men den viser afvist svar. gør jeg noget forkert?
Avatar billede skrubsak Nybegynder
11. marts 2004 - 23:26 #6
skriv lige igen tak, så jeg er sikker på du får pointene
Avatar billede bojohansen Nybegynder
11. marts 2004 - 23:32 #7
Den viser Accepteret svar her, og ja det kan komme i næste version af DW.
Satser ihvertfald stærkt på at css værktøjet og femvisningen af css i design wiew er stærkt forbedret i næste udgave.
Avatar billede skrubsak Nybegynder
11. marts 2004 - 23:33 #8
tak, hej