Avatar billede clausnymann Nybegynder
09. marts 2004 - 18:48 Der er 4 kommentarer

hvorfor er min side så langsom?

jeg har bygget et side op omkring to iframes.
www.madmedmening.com/test

problemet er at det køre alt for langsom i forholdet til hvor lidt det fylder.

i den venstre iframe har vi placeret undermenuen der på samme måde som den øverste menu er lavet i flash.

jeg linker til de forskellige iframes fra flash med:
on (release){
getURL("undermenuCatering.html" target="rigth")
}
hvilket virker fint nok.

nogen der har nogle ideer?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
09. marts 2004 - 18:58 #1
Siden lader til at indeholde en del (læs smule) grafik, har du/I tjekket at de anvende billeder ikke fylder for meget, eller bruger for høj DPI?

I princippet bør alle billeder være i JPG/JPEG format, medmindre der er tale om animationer som naturligvis er GIF... Men ingen af disse fylder dog ret meget...

Hvad angår DPI (Dots Per Inch/Pixels Pr. Tommer), er 72 DPI nok til brug på hjemmesider... Alt derover er nærmest spild af plads og vil kun forlænge indlæsningstiden af dine hjemmeside...

S.R.
Avatar billede swaxi Nybegynder
09. marts 2004 - 23:57 #2
jeg tror umiddelbart, at probæemet er din brug af flash. for det første har du flere steder brugt flash til, at vise billeder, hvor du kunne have nøjedes med et billede. for det andet gør du - såvidt jeg forstår dig ret - det, at du loader indholdet af dine iframes fra flash. dette er en langsommelig process idét flash-applet'en først eksekveres når siden er fuldt loadet. derfor loades indholdet af dine iframes også først når herefter.
Avatar billede clausnymann Nybegynder
10. marts 2004 - 16:11 #3
satanic raven - jeg er helt med på hvad du mener!
men det burde ikke være problemet, da der ikke overhovedet ligger nogle af de billeder der vises i topbaren i selve swf filen.

billederne bliver loaded ind løbende efter en "løkke" - hvilket betyder at swf'en efter et bestemt antal sekunder loader det næste billede fra en ekstern mappe - billederne fylder 20 k og det burde derfor ikke være noget problem.
- har da også testet det i flash playeren for downloadhastighed - hvor det ikke var noget problem.

swaxi - jeg tror du har fat i den lange ende -
kan det lade sig gøre at komme uden om det problem - uden at skulle til at fjerne flashen?????
Avatar billede swaxi Nybegynder
10. marts 2004 - 16:43 #4
du skal nok omstrukturere din side ihvertfald.
flash bør ikke bruges til, at kontrollere selve siden - blot som en slags udviddet grafisk element. du må også huske på, at der findes folk, der slet ikke kan se flash. enten fordi de har slået det fra, eller fordi de bruger en maskine, hvor det ikke er installeret. desuden kan søgemaskiner og andre programmer ikke så godt læse indholdet.
det du laver med, at loade indholdet af en frame vha. actionscript er en dårlig idé. jeg ville nok løse det ved, at benytte noget server-side scripting. det kunne være php, asp, eller noget tilsvarende.