Avatar billede bernhardt Nybegynder
08. marts 2004 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Understregning også uden tekst

Den nederste linje i en overskrift skal være lige så lang som den til enhver tid længste linje i overskriften, også selvom det ikke nødvendigvis er den sidste.
Eks:
"Jeg har en overskrift som fylder
flere linjer og den sidste
linje skal være understreget"
Stregen skal fylde helt hen til "r" i "fylder" (første linje) Hvordan klares dette? i WordPerfect vil man bare lave mellemrum, men den går ikke i Word
Jeg kan forestille mig, at der måske skal laves en makro?
08. marts 2004 - 13:56 #1
Indsæt et højrestillet tabulatorstop ved højre margin, og brug tabulatortasten efter at have valgt understregning på sidste linie i overskriften.
Avatar billede bernhardt Nybegynder
08. marts 2004 - 14:06 #2
Det virker, hold k. hvor er du god, tusind tak for hjælpen. Du har fuldt ud fortjent dine point.
Avatar billede bernhardt Nybegynder
08. marts 2004 - 14:51 #3
Forresten, man denne smarte funktion laves i en makro?
08. marts 2004 - 14:58 #4
Ja det skulle der ikke være noget i vejen for.

Denne gør det f.eks.:

Sub Ustreg()
'
' Makro1 Makro
' Makro indspillet 08-03-04 af erikjuul
'
    Selection.ParagraphFormat.TabStops.ClearAll
    ActiveDocument.DefaultTabStop = CentimetersToPoints(2.3)
    Selection.ParagraphFormat.TabStops.Add Position:=CentimetersToPoints(16), _
        Alignment:=wdAlignTabRight, Leader:=wdTabLeaderSpaces
    If Selection.Font.Underline = wdUnderlineNone Then
        Selection.Font.Underline = wdUnderlineSingle
    Else
        Selection.Font.Underline = wdUnderlineNone
    End If
    Selection.TypeText Text:=vbTab
End Sub
Avatar billede bernhardt Nybegynder
08. marts 2004 - 15:01 #5
jeg prøver. Tak for hjælpen.
12. marts 2004 - 04:47 #6
Lukketid???