Avatar billede elf Nybegynder
08. marts 2004 - 01:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst Netværk - Port 25 socketfejl 10053, bad 400 fejl

Hejsa!

Sidder i trådløst netværk med router og accesspoint samt 3 USB wireless adaptere..!

Computeren med accesspoint, router etc. er koblet direkte (kabel via hub) - Opstilling er således !

PC 1: Fra netkort til Hub (kabel) - fra hub til router (krydset kabel, dvs. direkte til router via uplink fra hub) og fra hub til Accesspoint (kabel) - altså Pc1 kører kabel!

Pc2+3+4 - Har kun Trådløse USB adaptere stående, og er således trådløst "opkoblet".

Problem! - Alle kan modtage mails enten via outlook eller på diverse gratis steder som yahoo, hotmail etc., men men ingen kan sende mail fra nogen af stederne. På yahoo, hotmail adresser kan mails mange gange ikke åbnes, men ses modtaget, dog enkelte gange, men tager utrolig lang tid. Forsøges sendes fås meget ofte en bad 400 serverfejl..!

Sendes via outlook fås ofte en fejl, der hedder Port 25 sikker ssl soceketfejl 10053 etc...

Og så til det underlige!
Gøres den kablet PC1 til trådløs, dvs, føres et kabel direkte fra router til accesspoint, og huben fjernes samt de kabler der er forbundet hertil, og en USB adapter bruges på PC1 ligeså således det hele er trådløst, fungerer det hele - alle kan sende og modtage mails.

Ergo er det hub, der driller, er det en omrokering af data via hub, der kikser eller hvad er det... Til orintering er vi online hele tiden, men det er ved mails, den går gal.

Jeg har opdateret firmaware såvel på accesspoint som på Router, uden det gav forskel..!

Måske ville en swich ændre noget..?

Tak for interessen :o)
Avatar billede kenp Novice
08. marts 2004 - 08:42 #1
kontroller lige oplysningerne som du har stående som udgående server!

samt om signal forbindelsen mellem computer og AP er god nok.
Avatar billede elf Nybegynder
08. marts 2004 - 10:48 #2
Hejsa. De oplysninger jeg har stående som udgånede server ser rigtige ud ifølge Tiscali..! Og det lader jo til at virke i trådløst netværk..!

Signal forbindelsen går jeg udfra du mener om signaler er godt nok, alle er på og downloader hurtigt. Efter opdatering af driver på belkins hjemmeside er signalet måske blevet lidt bedre..!
Avatar billede kenp Novice
08. marts 2004 - 11:01 #3
det jeg tænker på det er om der er en firewall som blokere for port 25 udgående! samt filtrer lidt for meget på de andre som yahoo og hotmail!

eller noget andet snavs som er kommet ind som gør noget ved port 25.
Avatar billede elf Nybegynder
08. marts 2004 - 11:39 #4
Hvordan kn jeg tjekke det - Jeg har fast IP adresse (statisk), så burde det måske være lige meget ? :o)
Iøvrigt tak for interessen !
Avatar billede kenp Novice
08. marts 2004 - 11:43 #5
du kan jo undersgøe det ved at scanne for virus og spyware da nogel af dem gør det! eller hvis du har en firewall på kontrollere den for at se hvad den er sat til at blokere og tillade!
Avatar billede elf Nybegynder
08. marts 2004 - 11:47 #6
Ok vender lige tilbage !
Avatar billede elf Nybegynder
10. marts 2004 - 17:29 #7
Jeg har ikke glemt dig og er i fuld gang, desuden har jeg en mistanke til den hub, så har netop bestilt en switch - vender tilbage :o)
Avatar billede kenp Novice
10. marts 2004 - 17:34 #8
ja ja bare i orden ;)
Avatar billede elf Nybegynder
16. marts 2004 - 12:23 #9
Hejsa - En investering i en switch var en god ide for nu virker det skam (7-9-13). Så hub'en har nok været for gammel eller det, der ligner for det virkede ikke med den !!

Tak for interessen :o)