Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
07. marts 2004 - 15:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

scroolbar i celle eller tabel

Hej!

Jeg har en celle hvor jeg gerne vil havde mine ting(links) skal åbne. Denne celle skal så havde en scrollbar, hvis tingene fylder mere end cellen er sat til i vertikalt. (ligesom rammesider)

Er der en som kan hjælpe mig med dette? Jeg er ik særlig go´til det her, så i må gerne skærer det helt ud i pap, hvor jeg skal sætte de forskellige koder ind!

På forhånd TAK.
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 15:46 #1
du kan bruge div

eks.:
<td width="300" valign="top">
<div style="width: 300px; height: 100%; overflow: auto"-->
<table>
<tr>
  <td>Dt indhold</td>
</tr>
</table>
</div>
</td>
Avatar billede Slawomir Seniormester
07. marts 2004 - 15:46 #2
det tro jeg ikke kan lade sige at gøre, brug iframes i stedet for
Avatar billede Slawomir Seniormester
07. marts 2004 - 16:00 #3
<iframe src="ditlink.html"
name="ditlink" id="contentFRM"
scrolling="no"
width="240"
height="253"
marginwidth="0"
marginheight="0"
frameborder="0"
align="default">
</iframe>

//Burgerking
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 16:03 #4
hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre ?
Jeg bruger det selv på mit site, og der virker det fint
Avatar billede Slawomir Seniormester
07. marts 2004 - 16:10 #5
nu var det et kom til spm, man du mener at du har scrollbar i en frames? ok, det vil jeg gerne se, giv et link
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 16:15 #6
jeg har scrollbar i en celle :)
se evt. http://www.jman.dk/backend/billeder/index.asp - gør dit browservindue tilpas småt så der kommer scroll på cellen, der indeholder filmrullen
Avatar billede Slawomir Seniormester
07. marts 2004 - 16:35 #7
ok, cool nok
ja der kan man bare se, man kan s.u også lære noget på en søndag :-)
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
07. marts 2004 - 16:35 #8
Hej burgerking.

Hvad skal jeg skrive i det link som skal åbne den nye celle? Kan det overhovdet lade sig gøre hvis linket er i den celle som jeg gerne vil havde en ny side til at åbne sig?

Se--> www.mobilegamer.dk/calo.htm

Det er meningen at jeg skal havde linkene til at åbne i samme celle som de står. Der udover skal der komme en scroolbar vis indholdet fylder mere en cellen´s højde.

Kan du ikke forklare mig på en enkelt måde, hvordan det sker?
Avatar billede Slawomir Seniormester
07. marts 2004 - 16:40 #9
bare brug superior's eksempel
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 16:44 #10
hvis du skal have en side med links og så disse links skal åbne i samme "celle" er det nok at foretrække at bruge Iframes
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
07. marts 2004 - 17:18 #11
Er det det sammen som rammeside?
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 17:24 #12
nej - det er det samme som "indbygget ramme" i frontpage
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 17:25 #13
Når du har sat den ind angive du en html-sidem der skal være i Iframen ... Og det foregår lige som i "rammeside"
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
07. marts 2004 - 17:51 #14
Hvordan angiver man sådan en?
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 18:15 #15
eksempel:

du har en side med links (links.htm). Når du så (i din celle) vælger Indest Indbygget ramme fra menulinien, får du muligheden Angiv side - så klikker du på den og vælger din links.htm side
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
07. marts 2004 - 19:25 #16
Prøver stadig at få det til at virke...