Avatar billede skipper5 Nybegynder
07. marts 2004 - 15:16 Der er 2 kommentarer

Routeren døde da hunden kom

Vi er(var) 5 brugere af et trådløst netværk med følgende problem/tristesse:

Vores trådløse netværk eller rettere trådløse adgang til routeren/internettet er gået tabt. Vi har en 2048/128 mbit forbindelse - trådløs router/access point (Zyxel Prestige 650HW).

Routeren(acess pointet?) fungerer med et indstikskort (PCMCIA LAN) vi formoder at dette således fungerer som routerens antenne, da der også er mulighed for kabel tilslutning til LAN-portene (4 stk på bagsiden); at bruge routeren trådløst er blot et alternativ.

Et væsen fra dyreriget har nu forårsaget stor ulykke i vores ellers lykkelige og velfungerende adgang til internettet/routeren. Hunden kom og hev routeren på gulvet - indstikskortet blev beskadiget og vi købte et nyt (ZyAir B-120). Det viser sig dog at der alligevel ikke er forbindelse - kun ganske svagt (dvs. signalet virker som om det kommer og går) kan vi opfange signalet, det er reduceret i styrke og hvad skyldes så dette for det er jo kortet der er antennen og det er nyt. Ved ihærdig søgen på nettet viser det sig at finere elektronisk udstyr der bliver tabt på gulvet kan resette sig selv til fabriksindstillingerne. Kan det svage(re) signal være et symptom på dette. Routeren virker tilsyneladende til at fungerer da alle LED-lamper der skal være tændte lyser.

Under tilgængelige netværk på vores computere opfanges "noget", et ikon med der kunne ligne symbolet for et instikskort(PCMCIA) (grønt i den ene ende). Kan dette være vores vores "net" der bare ikke længere kan identificeres af de usb-modtagere vi anvender, fordi de ikke længere taler samme sprog (ESSID, frekvens ??).

Skal vi ud at købe ny router ?

Håber nogle har et svar til de fem funderende hoveder.

Venligst os
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2004 - 16:33 #1
i kan jo starte med at prøve at sætte det indstikskort i en bærbar også sætte det til at køre ad-hoc/peer to peer mode, også sætte en af jeres computere op til at køre det samme, hvis det virker så er kortet i orden!

hvis i så prøver at sætte et kabel til jeres router fra en af jeres computere og det også virker.

så kunne det tyde på at der er knækket noget inden i jeres router som forbinder pmciakortet med routeren.

men i kan jo gå ind i routeren også se om det er sat rigtigt op!
Avatar billede akl_gr Nybegynder
10. marts 2004 - 08:09 #2
I kan også prøve at give hunden en ormekur ;-) (sorry kunne ikke lade være)