Avatar billede thissel Nybegynder
06. marts 2004 - 13:38 Der er 5 kommentarer

Webcam som display billede

Hej Exp's

Jeg tænke på om det ikke var muligt at bruge sit "display billede" til at vise webcam. Jeg kan sagtens få mit webcam til at gemme et billede hvert sekund i en bestemt folder, men mit problem er så nu, at jeg ikke kan finde ud af hvor MSN henter billederne fra. Når man vælger at skifte sit display billede må MSN lave en kopi af filen som den lægger et andet sted på harddisken, for billedet forbliver det samme i MSN, selvom jeg ændrer den oprindelige destinationsfil.
Jeg har prøvet at lave en søgning på harddisken efter billeder oprettet den pågældende dag, men desværre uden resultat.
Nogle der ka' hjælpe?

Grunden til at jeg gerne vil have denne funktion, er at mange af dem jeg chatter med sidder bag en router/firewall som gør at jeg ikke kan benytte den normale webcam-funktion i MSN. Jeg bruger version 6.1
Avatar billede micheljn Nybegynder
06. marts 2004 - 13:42 #1
Når man lægger billed ind på sit diskplay billed, så bliver det oploader til en mappe msn har med alle billeder i hele verden, så derfor du ik kan - > Du kan også prøve slette den file du har billed i på dit diskplay billed, det vil stadig være der, Derfor.
Avatar billede bad24 Nybegynder
06. marts 2004 - 13:47 #2
Tror nu ikke billederne bliver uploaded til nogen msn server. Men det som du vil, er sådan set heller ikke helt muligt. For msn opdatere ikke billeder med det samme. Det tager lidt tid. Du kunne bruge andre webcam programmer.
Avatar billede micheljn Nybegynder
06. marts 2004 - 13:48 #3
Du kan fx, selv prøve åben msn tag net stikket ud også hurtigt oploade et billed, så siger den der ik er net til at oploade, jeg er 100% på det, er det!
Avatar billede thissel Nybegynder
06. marts 2004 - 13:56 #4
Jeg har prøvet det som du, Micheljn, forslår, men den har ingen problemer med at skifte display billede selvom forbindelsen til internettet er afbrudt. Hvis det var sådan at billederne blev uploadet til en central server, ville jeg vel også kunne se dem når jeg loggede på MSN fra en anden computer - og det ka jeg ikke.

Bad24: Hvis billedet ikke opdateres med det samme, må MSN vel have en eller anden temp fil med billedet og for mig er det heller ik vigtigt at billedet opdateres hvert sekund. Hvis det bare blev opdateret engang hvert 10. sekund eller hvert halve minut, ville det være fint med mig...
Avatar billede werd Nybegynder
06. marts 2004 - 15:54 #5
>> micheljn
LOL! Du ved ikke hvad du snakker om. Billedet bliver ikke gemt på en msn server. Det ville simpelthen kræve for stor plads. Hvordan vil du i øvrigt forklare at ens billede ikke er der hvis man logger på en anden com