Avatar billede tre Nybegynder
03. marts 2004 - 18:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Beskyt side så den ikke kan downloades eller printes

Hej Eksperter...

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har viden om hvordan man kan lave en intranetside, så man kun kan se den på skærmen. Det må ikke være muligt at downloade den til et eksternt medie, eller printe.

Hvis man kan deaktivere brugerens mulighed for at lave et print-screen ville dette også være lækkert.

Altså - man må kun se informationen på skærmen, men ikke gemme/udlæse på nogen måde...
Avatar billede 3xm Nybegynder
03. marts 2004 - 18:46 #1
det er jeg ret sikker på at du ikke kan. og i hvert fald ikke med asp/php da det hele foregår server-side.

=)
Avatar billede nute Nybegynder
03. marts 2004 - 18:53 #2
regel nummer 10 på E:

Det er ikke tilladt at oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

luk et af dine spm !

eneste måde at forhindre dette på, er at gøre en af følgende punkter:

1.) Use the <INVISIBLE> </INVISIBLE> tags around the entire document.
2.) Use the DONTSTEAL attribute in the <BODY> tag.
3.) Ftp to your server, select all files and directories, hit "Delete".
4.) Put every existing copy of every file on floppies, place them in a shoebox and bury them in the backyard. There is another version of this method which involves placing the floppies in a plastic bag and hiding them in a different sort of hole. Both are equally effective.
5.) Password protect your entire site and make sure no one has the password, not even you.
6.) Employ a small but fanatically loyal and well-armed band of mercenaries to guard your site.
7.) Start>Run>format C:\
8.) Attack dogs, preferably rabid.
9.) Use any version of Microsoft Frontpage to create your site. (This won't prevent people from viewing your source, but no one will want to steal it.)
10.) Don't put your pages on the web
11.)Bring your computer on a trip to the Pacific, when you pass one of the deep vaults undersea, drop it over the side of the vessel.
12.)If you ain't got the money for such at trip, install your entire server-park in the middle of a most trafficked road-crossing in your neighbourhood.

evt lav hele siden som grafik/flash

/nute
Avatar billede googolplex Novice
03. marts 2004 - 19:33 #3
Det kan UMULIGT lade sig gøre!!!!! Hvis brugeren kan SE din side, så kan han også få fat i den uanset hvilke krumspring du laver!
Avatar billede nlf Nybegynder
03. marts 2004 - 22:11 #4
Jeg kan fortælle dig så meget: Hvis ikke du laver din egen browser og eget webscript til den, så er der ingen chance for at blokere brugerens ytringsfrihed til at udskrive din side!
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 22:39 #5
Du kunne også bare rykke alle Prt Scr knapperne af tastaturet :D
Avatar billede tre Nybegynder
20. juli 2004 - 08:21 #6
Har dog fundet en løsning der duer