Avatar billede genixdk Nybegynder
02. marts 2004 - 22:33 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvor er det bedst at reklamere

Hej.

Jeg er et lille enmandsfirma, der arbejder med hjemmesider til foreninger, skoler ja og nu også firmaer. Efter et par kunder har jeg fået en spinkel kapital på benene og ønsker at udnytte mine surt tjente penge bedst muligt (selvfølgelig)

De kunder jeg satser på er folk der gerne vil have en nem, hurtig og overskuelig hjemmeside de selv kan opdatere og rode med, til deres forening, privat, firma. Har mest erfaring med foreninger

Se eventuelt: http://www.justgeek.dk referencer for at se dem jeg har lavet.

Jeg vil så gerne forhører mig ved ekspertens gode brugere hvor jeg muligvis ville få størst udbytte af reklame. eventuelt blade, hjemmesider, flyer etc. Nogen forslag?
Avatar billede nielsmo Nybegynder
02. marts 2004 - 22:37 #1
øhh du kunne måske sætte dig ned, og skrive et flot, og beskrivende brev/reklame, og så sende den rundt til dem du gerne vil have køber en hjemmeside hos dig, altså foreninger. der må et eller andet sted være en liste over klubber/foreninger under de forskellige sportsgrene. jeg ved at dansk sejlunion har en liste over alle klubber på deres hjemmeside. det var måske en måde at gøre det på??
Avatar billede genixdk Nybegynder
02. marts 2004 - 22:52 #2
Det var en  mulig løsning. Men er lidt at skyde gråspurve med ChainGun. Har prøvet at sende ud til svømmeklubber men uden held. Men vil gerne se din hp?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
02. marts 2004 - 23:24 #3
Jeg vil mere sige dette, sådan at du ikke kommer i klammeri med nogen... men "må" man godt videresælge det der post nuke? jeg har aldrig prøvet det selv, men det er en slags freeware, som der har nogle regler ik?

Jeg vil foreslå du måske prøvede at få nogle partnere som der henviser til dig hvis de kender nogen som skal have lavet sider eller lign.

Reklamer via internettet osv. holder ikke rigtigt... det vil være bedre at bruge pengen på en avis reklame i lokalaviserne.
Avatar billede nielsmo Nybegynder
02. marts 2004 - 23:33 #4
har ik pt en side på nettet, men er igang med at udvikle en jobsøgningsside for unge - den reklame siden skal have, er at der udsendes ca. 200 breve til forskellige firmaer i storkøbenhavn, og sammen med pressemeddelser/annoncer i lokale aviser bliver det den reklame siden får, ihvertfald fra starten...
Avatar billede genixdk Nybegynder
02. marts 2004 - 23:34 #5
Ganske rigtigt er postnuke et GPL licens Source kode. Og man køber ikke rettighederne til koden, da den er offentlig. Det jeg sælger er opsætning/design/tilpasning af Postnuke, hvilket er legitimt. Som du vil se sælges CMS open source service mange steder på nettet, med succes da det er nemt for bruger at få support alle steder. De kunder jeg har haft har selv haft kendskab til Postnuke, men har bare ønsket lidt design og opsætningshjælp ud over det de selv kan klarer.
Avatar billede abruscato Nybegynder
02. marts 2004 - 23:35 #6
Umiddelbart kunne jeg tænke mig at det er en god idé at reklamere på sites som fx. www.startfirma.dk, da der her er en del nystartede firmaer der kunne tænkes at skulle have lavet et website.

Du kan også etablere et partnerprogram hos fx. www.partner-ads.com/dk/ (Billigst) eller www.tradedoubler.dk (Større samling websites), hvor du kun betaler hvis du får et salg.

Mht. offline-annoncering, hælder jeg også til nielsmo's løsning. Du kan minimere din spredning ved at undersøge om en given forening eller firma har et website i forvejen (Hvis du ikke allerede gør dette). Hvis de ikke har et website, kan du med fordel bruge dit salgsbrev eller din salgstale til at slå på tromme for ”hvor vigtigt det er at være på nettet” og i det tilfælde at den fremtidige kunde har et website i forvejen, kan du prøve at overbevise at det er på tide med en ”ansigtsløftning” eller et komplet redesign. Jo mere du ved om dit kunden, des lettere vil det også være at lave en salgstale der gør dit produkt interessant.

Du kan evt. ringe en kontaktperson for firmaet/foreningen op for at arrangere et informationsmøde, for jeg kan forestille mig at papirreklamer relativt let ryger i papirkurven?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
03. marts 2004 - 02:11 #7
Ved ikke om startfirma.dk er interesseret i det...
de har jo flere sites selv, hvor de også tilbyder at lave sites, serverhosting, webhotel m.v. - det vil være direkte konkurrence med dem selv i hvert fald.
Avatar billede ejay Novice
20. juni 2004 - 01:39 #8
genixdk: derfor skal postnuke`s copyright stadig så på siden.
Avatar billede ejay Novice
20. juni 2004 - 01:39 #9
så=stå
Avatar billede genixdk Nybegynder
20. juni 2004 - 10:13 #10
Hmm, går ud fra det var dig der skrev på genix.dk så ;) Jeg rejser spørgsmålet på postnuke.com og postnuke.dk. Men da selve postnuke.dk ikke har copyright til scriptet på selve siden. Har jeg ikke tænkt mere over det... Men jeg vender tilbage med en afgørelse
Avatar billede genixdk Nybegynder
20. juni 2004 - 11:21 #11
Så kom afgørelsen:
Du behøves ikke have et synligt copyright på din side. Du må dog ikke ændre i META-content hvor der også står det er fra postnuke. Alle míne sider er der IKKE blevet ændret i det afsnit

Jeg citerer fra Postnuke.com:
"Asked and answered numerous tiimes, the visible copyright can be removed, Meta-Content Generation tag can't be modified and the code copyright has to stay put.

_________________
pnCorps Support Team Lead
PostNuke Development & Consulting

"
Avatar billede ejay Novice
20. juni 2004 - 12:12 #12
ok var bare ikke sikker ;)
Avatar billede genixdk Nybegynder
20. juni 2004 - 13:48 #13
Burde du så ikke lige sige at det var noget du antog og derfor ikke var sikker... bare sådan for en anden god gang. Før du går ind og poster i forums og her, med at det ikke er legitimt... Blev helt rundt på gulvet da jeg mente jeg havde styr på den del. Efter at have nærlæst GPL licensen
Avatar billede ejay Novice
20. juni 2004 - 14:02 #14
jeg ved phpnuke vil have deres copyright på så jeg antog at det var det samme for postnuke.

men nu er du da på den sikker side så lad vær og brok dig.
Avatar billede genixdk Nybegynder
20. juni 2004 - 20:13 #15
Brokker mig skam ikke. Gør bare opmærksom på noget.. Tror denne tråd er lukket...