Avatar billede martin_l Nybegynder
02. marts 2004 - 15:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nupdate.exe æder al cpu kraft

Hej!

Jeg har et problem med Lotus Notes. Når jeg har startet det, går der ca. 15 min til en halv time, så begynder nupdate.exe at køre i baggrunden og bruger al cpu kraft. Jeg kan godt afslutte processen fra task manager.
Så vidt jeg har forstået, så er det meget normalt at nupdate kører, men hvordan får jeg til køre så den ikke sluger al cpu kraften?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. marts 2004 - 17:12 #1
Det kan godt være trojan/virus/spyware.. (har søgt på www.google.com efter "nupdate.exe")

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter *udpakker* du Hijackthis til sin egen mappe og kører programmet.. scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
02. marts 2004 - 22:41 #2
Nej det er næppe en trojan eller lign.

Jeg går ud fra, at du taler om en Domino server og denne har en task der kalder sig nupdate.exe i task manageren.

Dette er "Updater" processen, som gennemgår alle dine databaser på serveren og tjekker hvilen database template de arver fra og om de skal have deres design opdateret.

Dette er helt normalt og kan slåes fra, hvis du ønsker det.
Dette gøres ved at finde notes.ini under c:\notes\domino biblioteket og i denne fil finde en linie, der starter med ServerTasks=.
Her fjerner du "Update", gemmer og genstarter din Domino server.

Der kan være god grund til at lade "Updateren" køre, da denne overskriver ændringer dine brugere kan finde på at lave i databaserne.
Hvis du lader processen køre færdigt vil den holde op med at bruge al cpu og den kører kun 1 gang i døgnet.

Mvh. Lars Malmgern / RESULTURE
Avatar billede martin_l Nybegynder
04. marts 2004 - 13:32 #3
--> lars_resulture
Jeg har ikke mulighed, for at slå update funktionen fra på serveren...
Og denne her "update" funktion har kørt i flere dage i træk, uden at blive færdig. Når først den går i gang, stopper den aldrig....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. marts 2004 - 18:34 #4
Se min kommentar 02/03-2004 17:12:12.
Avatar billede martin_l Nybegynder
08. marts 2004 - 09:51 #5
-->  thesurfer
Undskyld vente tiden. Jeg kan se hvad du mener med, at det kan være spyware eller lign.
Da det ikke er min computer, der har problemet, så må du lige hænge på lidt endnu, indtil jeg får haft i computeren med problemet.
Avatar billede martin_l Nybegynder
16. juni 2004 - 09:23 #6
lukker
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. juni 2004 - 23:00 #7
Er problemet løst?