Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
31. januar 2001 - 19:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tastaturet forhindrer dvale?

Hej eksperter!
Da jeg fornylig havde noget seriøst vrøvl med min computer (noget med nogle harddiskpartitioner der ikke rigtig virkede), blev jeg enig med mig selv i at ompartitionere min harddisk. Det gjorde jeg så, og installerede Windows 2000 på de nye partitioner (c:windows, d:programmer, e:filer). Det gik skam helt fint.

Mit problem er: Når jeg prøver at sætte computeren i dvale (hibernate) eller standby, får jeg en fejlmeddelelse der siger:
\"Enhedsdriveren til enheden \'Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard\' forhindrer computeren i at gå i standby\"
Hvof\'det?
Det virkede perfekt før jeg repartitionerede og omformaterede (hold kæft nogle smarte ord jeg kan!).

Kan nogen hjælpe?

/ Simon
Avatar billede htx98i17 Professor
31. januar 2001 - 19:36 #1
Hvis du har drivere til dit tastatur så prøv at installer dem i stedet for dem som win2k finder.
Jeg ved ik om det virker, men det ville være det første jeg ville prøve.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
31. januar 2001 - 19:37 #2
Mange keyboards har en speciel funktionstast til at gå i standby, men den skal aktiveres via en jumper på bundkortet. Kig evt. i din manual. Måske hjælper det at slå den fra hvis den er slået til og måske omvendt...
Jeg aner ikke om det er dit problem, men det er det eneste jeg ved om standby og keyboard.
Avatar billede htx98i17 Professor
31. januar 2001 - 19:38 #3
Havde du også win2k installeret før du ompartitionerede?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
31. januar 2001 - 20:11 #4
Ja, jeg havde w2k installeret før jeg ompartitionerede. Jeg har ingen specielle drivere til mit tastatur, der selvom det er et såkaldt noname (godt nok står der Acer i bunden) har Wake Up/Sleep/Power-taster, som også virkede fint før ompartitioneringen.

/ Simon
Avatar billede htx98i17 Professor
31. januar 2001 - 20:15 #5
Jeg ved ik hvad der er galt :o(
prøv evt med et andet tastatur?  bare for sjov
Avatar billede trille Nybegynder
01. februar 2001 - 12:12 #6
Her er hvad MSDN skriver:

Device Driver Error Message Is Displayed When the Computer Enters Standby or Hibernate Mode
ID: Q257199

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows 2000 Server
Microsoft Windows 2000 Advanced Server

--------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
When you are using a computer running Microsoft Windows 2000, and you attempt to enter Hibernate or Standby mode, you may receive the following error message:

The device driver for the \'PC/AT Enhanced PS/2 Keyboard(101/102-Key)\'device is preventing the machine from entering hibernation. Please close all applications and try again. If the problem persists, you may need to update this driver.

CAUSE
This behavior can occur when a program installs a kernel mode driver that attaches itself to the standard keyboard driver (I8042prt.sys). Examples of programs that exhibit this behavior include the following:

Pgpdisk 6.02 and 6.5 (installs Pgpmemlock.sys and Pgpdisk.sys drivers)

Adobe Type Manager 4.0 (installs the Atmhelpr.sys driver)

The third-party products discussed in this article are manufactured by vendors independent of Microsoft; we make no warranty, implied or otherwise, regarding these products\' performance or reliability.

RESOLUTION
You must uninstall the program and contact the manufacturer for an updated version of the product designed for Windows 2000.

Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
01. februar 2001 - 13:17 #7
Jeg har faktisk PGPdisk installeret! Jeg prøver at finde en update...
Jeg vender tilbage til jer...

/Simon
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
03. marts 2001 - 11:25 #8
Med PGP 7.0 virker det som smurt!
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede hechrist Nybegynder
10. november 2004 - 19:34 #9
Hej jeg har samme problem og samme fejlmeddelse - men jeg har ikke ovennævnte programmer.

Nogle andre forslag