Avatar billede kiiim Nybegynder
28. februar 2004 - 22:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbinde to celler med en streg

Findes der en funktion i Dreamweaver MX hvorpå jeg kan forbinde to celler i et table med en tynd streg?

Forestil jer et stamtræ med én person(SØN) i toppen, og et stykke nedenunder to andre personer(FAR og MOR) ved siden af hinanden ... der skal så gå en skrå nedadgående streg fra SØN til Far, og én fra SØN til MOR.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. februar 2004 - 22:57 #1
kan du ikke lave det som en border
Avatar billede kiiim Nybegynder
28. februar 2004 - 23:05 #2
Det vil ikke fungere i det længre løb, da "stamtræet" (som det altså ikke ér, men den bedste måde at forklarer det på) vil blive MEGET udbygget...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. februar 2004 - 23:09 #3
oki, havde ellers lavet denne

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>

<title>stamtræ</title>
<style type="text/css">
table {
        border:1px solid #66CCFF;
        }
.celle {
        border-right:1px solid #000000;
        text-align:center;
        }
.celle2 {
        text-align:center;
        }
</style>

</head>

<body>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="250">
    <tr>
        <td colspan="4" class="celle2">søn</td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="2" class="celle">far</td>
        <td colspan="2" class="celle2">mor</td>
    </tr>
    <tr>
        <td class="celle">farfar</td>
        <td class="celle">farmor</td>
        <td class="celle">morfar</td>
        <td class="celle2">mormor</td>
    </tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. februar 2004 - 23:11 #4
så lige at du vil have det med skrå streger, så skal du nok have fat i noget grafik i stedet
Avatar billede kiiim Nybegynder
28. februar 2004 - 23:17 #5
Jeg har lige testet html-koden ... og det er beklageligvis ikke detaljeret nok.
Men efter nærmere eftertanke behøver pilene ikke være lige... de kan godt være "knækket"... altså lige ned fra SØN, så lige til venstre, og derefter lige ned til FAR...
Avatar billede kiiim Nybegynder
28. februar 2004 - 23:51 #6
Det jeg skal bruge er noget i den her stil...:

http://www.dralex.com/sandler/DescTree_5_208.html
Avatar billede kiiim Nybegynder
28. februar 2004 - 23:57 #7
Hmmm - jeg finder lige ud af at stregerne i overstående link, rent faktisk er grafik! *suk*  ...men det MÅ da kunne lade sig gøre uden brug af grafik!
Avatar billede kiiim Nybegynder
05. december 2004 - 22:32 #8
Jeg har brugt "grafik" til mit projekt - se det her:http://www.globalcomicjam.com/comicjams/chaosjam/chaos_index.html

Men hvis du vil "svarer", så får du point.
Avatar billede kiiim Nybegynder
09. december 2004 - 18:24 #9
For at lukke dette spørgsmål, smider jeg selv et svar!