Avatar billede gooni Nybegynder
27. februar 2004 - 12:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Northq5000 hvordan får man undertekster til at virke

Hej jeg har fået en Northq5000 afspiller, men ved ikke hvordan man får undertekster på!
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 16:48 #1
Du skal du bare sørge for undertekst filen hedder det samme
som filmen - så skulle det virke
Avatar billede gooni Nybegynder
28. februar 2004 - 00:30 #2
Jeg har lige prøvet det af og kan ikke få det til at virke.

Jeg har en idx, sub og en srt fil.

Jeg kender ikke særlig meget til det da jeg aldrig har prøvet det før, men så vidt jeg ved skal man bruge sub filen til undertekster ikke?

Ved du om det virker på en Northq5000 eller er det sådan på andre DVD afspillerer.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2004 - 10:06 #3
Du skal enten bruger .srt filen, eller .sub og .idx (.sub og .idx hører sammen)

Hvis f.eks. .srt filen, og din .avi fil bruges, kunne det se sådan her ud:

"hjemmevideo.srt og hjemmevideo.avi"
Så burde det virker....

Du kan også prøve med:

"hjemmevideo.sub, hjemmevideo.idx og hjemmevideo.avi"
Avatar billede gooni Nybegynder
02. marts 2004 - 16:47 #4
Jeg har gjordt som du har sagt(lagt fillerne i roden på cd'en) men intet af det virker.

Du er sikker på det virker til en Northq5000?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 09:28 #5
Avatar billede gooni Nybegynder
03. marts 2004 - 10:08 #6
Ok det er der jo så ikke noget at gøre ved, men du skal have mange tak for hjælpen, så hvis du laver et svar så giver jeg dig point.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 13:36 #7
jamen, så svar da :o)