Avatar billede mcfritten Nybegynder
27. februar 2004 - 05:40 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

MSN på xp pro

Hej ville høre til, om det ikke kan lade sig gøre at opdatere MSN på xp pro, altså den der følger med xp, jeg har en MSN til at køre version 6.1, men den der følger med xp er kun version 4.7.0.2009, den ville jeg da gerne have opdateret til at være en version 6.1 ligesom den anden jeg har til at køre, kan det ikke lade sig gøre, hvis det kan hvordan så???

På forhånd tak

MVH
MCfritten
Avatar billede googolplex Novice
27. februar 2004 - 06:36 #1
Jep, du henter den bare og installere den:

http://messenger.msn.dk/

Har selv installeret Plus! også, en uofficiel udvidelsesversion, der er fremragende:

http://msgplus.net/
Avatar billede exp Juniormester
27. februar 2004 - 09:00 #2
Den messenger der følger med XP er Windows Messenger, og den ligger i nyeste version som version 4.7

Den Messenger du gerne vil have, er MSN Messenger, DÉN ligger i version 6.1

Der er altså forskel på de to, og hvor MSN Messenger mere eller mindre er en standalone application, er Windows Messenger mere integreret i systemet, fx via integration med outlook express og outlook

MSN Messenger er dog godt integreret med Office 2003, så den hurdle er ved at være overvundet.
Avatar billede espersen Novice
27. februar 2004 - 09:51 #3
Det kan godt lade sig gøre : men så har du 2 næsten ens programmer kørende. Derfor skal du afinstallere 4.7'eren og installere 6.1 istedet.

Fjern Messenger (fx. 4,7'eren som følger med i SP1)

Vælg Start -> Kør -> og indsæt følgende;

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Der kommer en lille fejlmeddelelse : men den fungerer fint !
Avatar billede mcfritten Nybegynder
27. februar 2004 - 14:27 #4
Jeg har prøvet at installere den, jeg har hentet, så er det jeg fik 2 stk. det er som også fint, men det er den version som exp skriver om windows messenger.
Avatar billede exp Juniormester
27. februar 2004 - 14:29 #5
Den findes indtil videre kun i version 4.7 - og jeg ved faktisk ikke, om den bliver videreudviklet... men mon ikke du kan finde noget om det på www.microsoft.com :-)
Avatar billede mcfritten Nybegynder
27. februar 2004 - 15:46 #6
Mange tak for din hjælp exp, så må jeg holde øje med om der kommer en opdatering.
googolplex og espersen i skal også have tak for Jeres hjælp, men de fleste point gå nu til exp.