Avatar billede jobestar Nybegynder
26. februar 2004 - 13:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

videoclip er kornet?

Hej

Jeg har fornylig formateret min comp. og nu hvor jeg skal se film og klip i windows media player er de mere kornet og i dårlig kvalitet end jeg husker.

Jeg fik engang en CD med nogle forskellige ting der hed CODECS og måske nogle drivere...ikke sikker.

Er det sådan noget jeg skal ha fat i igen?

Codecs?
Avatar billede frewald Nybegynder
26. februar 2004 - 13:58 #1
Ja det er codecs du skal have fat i. Men hvilke codecs du skal have, kommer an på hvilke klip du skal afspille.
Hvis det er .avi filer du skal afspille, så er der hjælp at hente i diverse codec-packs (eks nimo codec pack).
Disse codec-packs idneholder dog tit mange codecs som man ikke har brug for, så mit råd til dig er at installere et codec pack og vælge 'minimum installation' -> så installerer de knap så meget rod :-)
Avatar billede duvander Juniormester
26. februar 2004 - 14:01 #2
Ja det kon godt være codecs! Det er også vigigt at de er installeret i rigtig rækkefølge! den her rækkefølge bruger jeg, og den virker på alle film!
1. DivX51Bundle.EXE
2. ac3filter_0_70b.exe
3. ffdshow-20020617.exe (eller et xvid program)
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 14:04 #3
rækkefølgen er nu ikke så vigtig....

Men FFDSHOW er helt sikkert et godt valg. Den kan både decode DivX og Xvid. Så du behøver faktisk ikke DivX codec'et medmindre du selv vil lave dine egne film.
Avatar billede duvander Juniormester
26. februar 2004 - 14:07 #5
Er de ikke installeret i denne rækkefølge, kan dine film blive grøne!
Avatar billede runej Nybegynder
26. februar 2004 - 14:20 #6
Med al respekt, kan du se dine film har du de codecs der skal til, så det er din hukommelse der må være noget galt med. Dog kan det være at du har skaleret dit windows media player vindue forkert, feks.  har sat det til 2oo%, istedet for 100%.
Eller at du bare ser en film der er dårligt komprimeret.
Avatar billede frewald Nybegynder
26. februar 2004 - 14:46 #7
runej> Det er ikke helt korrekt. Du kan sagten have et dårligt resultat med en type codec, og et meget bedre resultat med det rigtige codec
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 15:09 #8
Hvorfor ikke bare nøjes med FFDSHOW ? Det er den bedste decoder til DivX og Xvid...
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 15:11 #9
Og bortset fra det, så kan den nyeste Xvid også decode DivX:
http://koepi.roeder.goe.net/xvid.shtml
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 15:16 #10
duvander >>

<klip>
Er de ikke installeret i denne rækkefølge, kan dine film blive grøne!
</klip>

Hvad bygger du det på ?????
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 15:20 #11
Q :I only get a green/no picture on playback!

A: Several reasons are possible: your VGA card can't cope with the resolution of the video - install the DivX-G400-patch from the download-section.
You installed the Nimo pack? The Nimo Codec Pack is evil[tm]! Happy reformating and fresh-installing your system! After that, stick with ffdshow or the XviD decoders. Just install the codecs you need, and no bloated packs!
FFDShow can be downloaded here: http://sourceforge.net/project/show...?group_id=53761

Taget fra Doom9's Xvid FAQ
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. marts 2004 - 12:25 #12
hvis du henter dette program, kan du checke hvilke codex du evt. mangler/der skal bruges for at afspille en bestemt fil.

http://www.headbands.com/gspot/download.html
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. april 2004 - 10:47 #13
jobestar>> det er hvis pga. typer som dig at dette spørgsmål tidligere er blevet oprettet

http://www.eksperten.dk/spm/407199
Avatar billede jobestar Nybegynder
19. februar 2005 - 13:07 #14
..