Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 12:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Designer 9i - trække model ud via SQL?

Jeg har en Oracle Designer 9i med en database-model.

Søger et eksempel på, hvordan jeg via SQL kan hente tabel-definitioner ud af repository.

Grunden er at jeg gerne vil bruge modellen til at lave et natligt build af en database, men ikke kan bruge Designers 'generate DDL'.
Avatar billede pgroen Nybegynder
26. februar 2004 - 12:35 #1
Det må du vist lige forklare nærmere -
HVORFOR kan du ikke bruge 'Generate DDL' ?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2004 - 13:53 #2
Jeg kan ikke bruge 'Generate DDL' fordi jeg så får en bunke filer, jeg skal til at parse. Det ville være nemmere hvis jeg havde adgang til modellen direkte og selv kunne generere mine tilføjelser.

Eksempel: Ved at trykke på 'Generate DDL' får jeg et script der kan oprette en tabel. Men jeg kan ikke bruge scriptet umiddelbart fordi jeg ønsker at tilføje fire ekstra felter (creator, created, editor, edited) og tre ekstra triggere (Before update, delete, insert). I et andet system ønsker jeg IKKE at tilføje ekstra felter, men en ekstra tabel HISTORY, og et antal triggere.

Derfor vil jeg gerne læse modellen direkte via SQL. Så behøver jeg heller ikke kommandolinie-adgang til en Designerklient-installation. Men kun SQL-Net til selve repository.
Avatar billede januschr Nybegynder
23. februar 2005 - 20:47 #3
Når du genererer din DDL, har du i Designer mulighed for at skabe forbindelse til en database. Hvis du gør dette, burde Designer meget gerne generere "Delta" DDL'er; dvs. den genererer DDL'er, som kun omfatter forskellene mellem det der er i det skema du angiver i forbindelsen, og det der i Designers Repository. MAO: hvis tabellen allerede findes i databasen, genereres der en DDL som tiljøjer (eller fjerner! -- det afhænger af hvad der er i Repository) kolonner.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 13:00 #4
Lukkes