Avatar billede arnejan Nybegynder
24. februar 2004 - 13:01 Der er 3 kommentarer

Netværks problemer.

En med et lille firma og mac jeg hjælper har ringet og sagt at hendes netværk ikke længere virker (ADSL , vist tele2)

Præcise den samme ledning virker til PC.

Jeg ved næsten intet om MAC, men kan godt finde TCP-IP opsætningerne.

Hvad kan man gøre for at fejlfinde på MAC.

Alla ipconfig til PC, eller andre ting.

Med venlig hilsen
Avatar billede kado Nybegynder
24. februar 2004 - 13:29 #1
Hvis det er system 9.2.2 eller tidligere:
Gå i Æblemenuen>Kontrolpaneler>AppleTalk og tjek at EtherNet er valgt.
Gå i Æblemenuen>Kontrolpaneler>TCP-IP og instillingerne.

Hvis system 10.x.x:
Gå i Æblemenuen>Systemindstillinger>Netværk og tjek indstillingerne.

/kado
Avatar billede arnejan Nybegynder
24. februar 2004 - 13:36 #2
Tak. Men nu ringede jeg til hende for at spørge hvad hun har. Og nu virker det igen, du ved "pille pille".
Avatar billede bens Nybegynder
24. februar 2004 - 13:57 #3
så luk dog spørgsmålet hvis det virker