Avatar billede jgkl Nybegynder
23. februar 2004 - 13:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udregning af tid på baggrund af 2 felter

Jeg er ved at bygge en database til vores service afdeling. Her skal jeg bruge lidt hjælp til et felt som skal vise datoen for næste service, f.eks.har jeg et felt som viser datoen for sidste service og på baggrund af det skal jeg udregne hvornår næste service er, vores service kunder har 3 mulige intervaller helårlig(1/1), halvårlig(1/2) eller kvartalsvis(1/4) disse tre muligheder har jeg oprettet i et felt. også har jeg det sidste felt som gerne skulle være computede med dato for næste service.

Felt oversigt

Sidste service (valgt dato)
Service interval([1/1] [1/2] [1/4]
Næste service (computed dato)

på forhånd tak
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
23. februar 2004 - 14:05 #1
hint. Kig i hjælpen efter @if og @adjust
Avatar billede jogii Nybegynder
23. februar 2004 - 14:24 #2
yeps, @Adjust hjælper og desuden @Weekday, hvis du vil sørge for at det ikke bliver en weekend.
Avatar billede jgkl Nybegynder
24. februar 2004 - 10:02 #3
Fandt en mere simpel måde at gøre det på.

last_service ;
@Adjust(last_service;0;0;service_interval;0;0;0)
Avatar billede jogii Nybegynder
24. februar 2004 - 10:22 #4
Godt gået. Du fandt selv ud af det :-)
Avatar billede jgkl Nybegynder
24. februar 2004 - 10:24 #5
Jo tak, man skal jo ikke gøre det mere indviklet end det er ;-) men det ske alligvel ofte.
Avatar billede jogii Nybegynder
24. februar 2004 - 10:51 #6
Undskyld jeg smiler, men du har jo lavet præcist det som pr0gm4n foreslog ;-)
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
24. februar 2004 - 13:52 #7
Men er formålet med al hjælp ikke at gøre folk selvhjulpne? Giv ikke fiskeren en fisk men et net.....

Og så er der forøvrigt kun 10 måneder til juleaften.
Avatar billede jogii Nybegynder
24. februar 2004 - 13:58 #8
mener du .Net ?
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
24. februar 2004 - 16:45 #9
Lol Jörg, og fyyyyyy ikke bande ;-)