Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2004 - 17:31 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

web-dev.dk / soze.dk

Selvom jeg ikke har så meget tid til mig selv men primært satser på programmeringsopgaver for andre er det alligevel blevet til en ny hjemmeside i stedet for min gamle og ikke helt tidssvarende side.

Jeg er ikke designer men udelukkende programmør - men har alligevel valgt at lave designet selv. Når der er lidt mere tid har jeg lidt idéer til toppen, men det var nok noget tid endnu.

Siden burde køre ud problemer i IE - firebird/firefox burde være nogenlunde acceptabelt - mozilla har jeg ikke testet i, men der er jeg bange for den ikke virker.

Men nok om det - plusser og minusser samt gerne en samlet karakter.
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2004 - 17:31 #1
og for de dovne; www.soze.dk / www.web-dev.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. februar 2004 - 17:46 #2
(1) Layoutet er dejlig enkelt og overskueligt
(2) Bryder mig ikke så meget om toppen på din side. Synes den grå kasse virker meget tung iforhold til det resterende på din side.

(3) Din tekst ombrydning synes jeg du skal arbejde lidt med - ser lidt fjollet ud med én linie oven over billedet.

(4) Synes det er en smart menu du har lavet - enkel og anvendelig

(5) Sjov lille effekt du har lavet ved side skift - giver lidt liv til siden uden at være for meget.

(6) Ved ikke helt hvad jeg skal synes om dit farvevalg, kunne godt tænke mig noget lidt mere livligt
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
22. februar 2004 - 17:56 #3
Måske skulle du gøre så siden opdaterer når man ændrer browser størrelsen -- ellers står de der indholds sider bare et skidt sted
Avatar billede espersen Novice
22. februar 2004 - 18:02 #4
baggrund.gif tager noget tid at få frem - er den meget stor ? - eller står det på en sløv server ?

bruger lige clasens opdeling
1. enig ; ville dog sende siden lidt længere op
2. enig lidt mere farve/kontrast (men du siger jo også at det er noget der skal brygges lidt på
3. enig ; tekst ombrydningen gør det svært at læse.
4/5. fed menu ; men synes at delayed godt kunne være kortere (især ved "hvad") Burde "opgaver" ikke hedde "referencer" ?? (er det jeg leder efter)
6. farver er lidt for hvidt/gråt : men her er det netop at et andet topbanner kan løse dette : derfor skal du efter mine mening ikke ændre meget i det eksisterende - men satse på netop banneret
7. Indhold; fint - ikke ret meget - alt nonsense er væk :

karaktér : 8 (alene pga. manglende banner!)
karaktér : 9 (når du har fået det fede banner lavet) ;o)
Avatar billede espersen Novice
22. februar 2004 - 18:06 #5
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2004 - 19:33 #6
jeg vil ikke forsvare mig - det får jeg alligevel intet ud af :)

Men et par kommentarer;

Jeg kan ikke lide ordet "banner" - jeg har ikke noge banner på siden. Jeg har en top, og den har nogle mangler - disse mangler har jeg dog ikke lige haft hverken tid eller lyst til at kigge på endnu. Toppen vil uanset hvad holde farven som nu, men de idéer jeg har går på at lægge indhold på og ikke skifte farven.

validator - af en eller anden grund virker den ikke lige nu så jeg kan ikke engang se hvad resultat den giver. Men jeg har slet ikke forsøgt at køre den derigennem og det går jeg heller ikke op i nu - men det er klart, at når engang jeg gider/har tid så skal den selvfølgelig overholde standarderne så vidt muligt.

alle billeder er på ingen måde optimieret decideret til web endnu - dog _burde_ ingen af dem fylde alverden.

musicchart.dk >> godt fanget - det havde jeg faktisk ikke set og skal selvfølgelig rettes!
Avatar billede espersen Novice
22. februar 2004 - 19:58 #7
banner /top : (rigtigt banner er oftest fx. bannerreklamer o.l.)
men skriftens farve kunne godt være med til at give lidt kontrast til siden

validator : den ser ud til ikke at være tilgængelig p.t. : men der var lidt for mange "fejl" da jeg testede den

baggrund.gif bør du kigge efter: jeg oplever normalt aldrig at skulle vente på at loade denne filtype. ;o)

Men klart en fed side !
Avatar billede mola Nybegynder
23. februar 2004 - 13:21 #8
Måske skulle du arbejde lidt med dit logo - men ellers kan jeg kun give espersen ret...lækkert side!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. februar 2004 - 14:34 #9
Sidder og fundere lidt over om du skulle trække dine menupunkter lidt mere op, altså lavet det fed eller i hvertfald lidt tykkere - synes det virker lidt sløret på 1280*1024
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. februar 2004 - 15:01 #10
Rent usabilitymæssigt kunne man argumentere for, at det ikke er smart at have sammenhængende tekst opdelt i 3 blokke, men omvendt synes jeg at det er fedt at siden er lidt anerledes. Så det vil jeg _ikke_ brokke mig over ;o)

Farverne holder meget godt efter min mening.
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes at du har sprunget over hvor gæret er lavets ved din top. Den er meget tom at se på, men omvendt kunne det måske ødelægge siden ved at have "collager" e.lign. her. I dunno.

Eneste reelle kritikpunkt jeg har, er dine menu knapper. De er lidt for fniderede, eller hårdt komprimerede (det med at din resize får du lige styr på ik').

Alt ialt en ret ok side.

ps. hvor må det være besværligt at opdatere teksten, og hvor har du gjort dig umage for at skjule den :o)

/pelkjaer
Avatar billede mal_t Nybegynder
23. februar 2004 - 20:46 #11
flot sat op!
men meget enspræget farvevalg, du har gjort dig!
prøv med lidt orange!
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. februar 2004 - 20:50 #12
hmm, 22 sekunders loade tid på min ISDN, lidt for lang tid efter min mening, prøv evt. at komprimere dit billed lidt mere, fordi at du vil ikke få nogen som helst besøgende fra forbindelser lavere end ADSL
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2004 - 11:03 #13
thedeathart >> loadetiden er jeg klar over - det er ikke så meget at billederne fylder meget men mere at jeg bliver nødt til at preloade samtlige billeder brugt på siden da en del af effekten ellers vil gå af... jeg har tænkt lidt over det og har en idé til en forbedring af dette. 22 sek _er_ lang tid - men heldigvis er der ikke så mange i min målgruppe (hvis jeg da har sådan en) der sidder på lavere end adsl.

mal_t >> det er tæt på at være en af de mest underlige kommentarer jeg har set på eksperten: "prøv med lidt orange"... farvevalget _er_ enspræget og det er langt hen ad vejen med vilje, men der skal en lidt mere gennemtænkt kommentar til før jeg sætter ekstra farver ind. Hvorfor ikke lige så godt grøn, rød eller gult - hvorfor lige orange...

pelkjaer >> mht toppen så er det en mellemting - der _er_ sprunget over hvor photoshop har været lavets, men samtidig giver den ikke en masse forstyrrelser til den egentlige mening på siden. Men som sagt har jeg lidt idéer til ændringer som nok kommer på om.... et halvt år :)

Men ellers godt med lidt kommentarer - dejligt at se den ikke bliver slagtet totalt :)
Avatar billede espersen Novice
27. februar 2004 - 11:08 #14
enig i at Orange kan være en idé fordi: den er "varm" + passer fint til grå/hvidt
Avatar billede espersen Novice
02. maj 2005 - 23:48 #15
lukketid ?