Avatar billede jonas82 Nybegynder
21. februar 2004 - 22:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mrtg vise total trafik(up/down)

Jeg har installeret mrtg og den viser nogen standard grafer om hvornår på dagen/måneden/året der er mest trafik.
Jeg vil gerne have den til noget lignende dette:

Download siden 21/2 -04: 1545MB
Upload siden 21/2 -04: 4555MB

Den må selvfølgelig også gerne vise statistik for alt muligt andet, men jeg har brug for at kunne holde øje med mit trafikforbrug.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. februar 2004 - 22:38 #1
DU meter kan noget af dette.

http://www.dumeter.com/
Avatar billede jonas82 Nybegynder
21. februar 2004 - 22:44 #2
Fik vist ikke skrevet jeg bruger linux.
DU meter er til win, så vidt jeg kan se.
Avatar billede zooldk Nybegynder
22. februar 2004 - 15:15 #3
Hvordan får MRTG sine data ? via SNMP ?
I så fald skal du vel bare have fat i en MIB til den version NW server, du vil måle på....

ZoolDK
Avatar billede jonas82 Nybegynder
22. februar 2004 - 19:46 #4
Ja den får information fra snmp på localhost.

"I så fald skal du vel bare have fat i en MIB til den version NW server, du vil måle på...."

Forstod ikke meget af den linie.
Avatar billede zooldk Nybegynder
23. februar 2004 - 10:25 #5
Du har postet dit spørgsmål i kategorien Novell netware server .. jeg går derfor ud fra, at du gerne vil måle trafikken på en NW server, og rapportere det i MRTG.

Er det korrekt ?
Avatar billede jonas82 Nybegynder
23. februar 2004 - 20:05 #6
Ohh det havde jeg ikke opdaget. Det er en fejl det skulle være postet under "server".
Jeg lukker spørsmålet og stiller det i det rigtige forum, beklager besværet.