Avatar billede nil.dk Nybegynder
29. januar 2001 - 15:01 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Dr. Pepper i Jylland

Jeg har et virkelig svagt punkt for Dr. Pepper. Jeg kender et par steder i København, hvor man kan købe det. Men jeg mangler et sted i Jylland.. gerne Midt eller Østjylland... please help.

http://www.drpepper.com/
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
29. januar 2001 - 15:13 #1
Hvad er det?
Avatar billede snowball Novice
29. januar 2001 - 15:15 #2
Hvis du nu gad og klikke på linket, så ville du finde ud af det !

Snowball
Avatar billede hobbez Nybegynder
29. januar 2001 - 15:15 #3
Dr. Pepper ejes mig bekendt af Cadbury Schweppes .

\"Dadeko staar i dag for tilberedning og pakning af baade Carlsbergs og Tuborgs sodavand samt de Cadbury Schweppes-maerker, der markedsfoeres i Danmark. I dag distribuerer Dadeko kun TCCC\'s produkter til detailhandelen, medens Carlsberg og Tuborg distribuerer deres egne og Cadbury Schweppes\' sodavandsmaerker til detailhandelen. Desuden deler Carlsberg og Tuborg i dag ansvaret for distributionen af deres egne, TCCC\'s og Cadbury Schweppes\' sodavandsmaerker til hoteller, restauranter og cateringvirksomheder (hotel- og restaurationsbranchen).\"

Kilde: http://europa.eu.int/eur-lex/da/lif/dat/1998/da_398D0327.html

Prøv at kontakte Dadeko - de må vide hvem de distribuerer til i DK.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
29. januar 2001 - 15:21 #4
.. eller er det Carlsberg/Tuborg du skal konakte? *G*

/Rob
Avatar billede halnet Nybegynder
29. januar 2001 - 15:23 #5
Dr. Pepper er det bedste... hehe
Kan du huske hvad forretningerne i Kbh. skal have for det??

- Anders
Avatar billede roslev Nybegynder
29. januar 2001 - 15:31 #6
Hvor i København???

Forøvrigt er der 500 point til den der kan henvise mig til en dansk forhandler af Mountain Dew! Har været stærkt afhængig af dem... :)
Avatar billede roslev Nybegynder
29. januar 2001 - 15:42 #7
...eller svensk/tysk forhandler - er villig til at køre op til 500 km. :)
Avatar billede jones Nybegynder
29. januar 2001 - 15:54 #8
Hobbez - Der er ikke noget der hedder dadeko mere ! i dag hedder det Coca-cola brygerierne a/s

Hvis det er det gamle dadeko som ligger (lå) i glostrup
Avatar billede cstern Nybegynder
29. januar 2001 - 15:55 #9
roslev: kan du ikke klare dig med en 50-50 blanding af seven-up og faxe kondi - det smager derhenad...
Avatar billede roslev Nybegynder
29. januar 2001 - 16:01 #10
he he - du glemte 7 koffein-piller! :)

Nej, Mountain Dew er unik. Den smukkeste af dem alle. Ahhh, sidde på bagerste række i en biograf i USA og sutte i sin Mountain Dew Bladder-Buster - det er livet! :)

Jeg var udsendt til Bosnien i 13 måneder. Der lavede jeg en aftale med en amerikansk PX-vogn så jeg fik leveret 2 kasser om ugen! Hooked on Dew!
Avatar billede cstern Nybegynder
29. januar 2001 - 16:03 #11
du er ikke den eneste...
http://www.brinksmarket.com/dew/
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. januar 2001 - 17:37 #12
roslev> Det kan jeg godt forstå!

Se her>

http://www.acts.org/roland/mt.dew/

/per
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. januar 2001 - 18:07 #13
roslev>> Mountain Dew kan muligvis fåes Americana Company i Peter Hvidtfeldts Stræde i København
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=565

eller

http://www.gocajun.dk/gocajun/_caj_htm/gocajun/drikke.htm
som holder til i Hellerup:
House of New Orleans / Strandvejen 189 / 2900 Hellerup / Tlf & Fax: +45 39 62 09 84

Husk de 500 point hvis de har varerne *GG*

Nil.dk>> Dem i Hellerup har osse Dr. Pepper!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. januar 2001 - 18:10 #14
her var lige adressen på den i København:
Americana Company
adresse: Peder Hvitfeldts Stræde13, Kld, 1173 København K
telefon: 33 93 78 70
åbningstider: Første lørdag i måneden er butikken åben fra 10.00-17.00.

Avatar billede nil.dk Nybegynder
30. januar 2001 - 08:39 #15
hobbez >> Det prøver jeg.

halnet&roslev >> Dr. Pepper kan købes i 2 liters flasker til den svimlende sum af 47 kroner hos Scotts... det er en engelsk butik der ligger lige rundt om hjørnet fra Kultorvet.

De har i øvrigt også alle de andre udenlandske ting jeg er afhængig af :o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
30. januar 2001 - 08:39 #16
Der er vist også en amerikansk forretning i Rosengården.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
30. januar 2001 - 08:40 #17
Undskyld at jeg først svarer nu... jeg har ikke fået mails om kommentarer fra Eksperten.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. februar 2001 - 08:07 #18
I dag har jeg modtaget følgende mail fra Dr. Pepper i USA:

Dear Mads:

Thank you for contacting Dr Pepper/Seven Up, Inc.  Your comments and
inquiries are appreciated because they provide valuable feedback about our
brands.

Please refer your international questions to: 1-800-GET-COKE (800-438-
2653) or you may visit their web site at www.coke.com
Dr Pepper/Seven Up, Inc. is proud to be the third largest soft drink
manufacturer
in the United States.  We produce the flavoring concentrates from which various
brands of soft drinks are made.  These concentrates are sold to licensed
bottling
companies who produce and distribute the finished soft drink product to
retailers
for sale to consumers.

We appreciate your request and hope you will continue to select and enjoy our
soft drink brands.  Also, if you are interested, visit our web sites at
www.drpepper.com and www.7up.com.

Jeg må vist have fat i Coca-Cola...

Føljetonen fortsætter
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. april 2001 - 08:26 #19
Update:

Jeg nåede aldrig at få kontaktet Coca-Cola Danmark.. for jeg opdagede ved et tilfælde at der her i Silkeborg hver den første i måneden kører en varevogn op foran slagteriet. Denne varevogn er fuld af britiske specialiteter. Der bor åbenbart mange briter i Silkeborg. Manden bag denne varevogn er Dave Darlington og udover at sælge Dr. Pepper meget billigere end Scotts i København har han så mange af de ting jeg holder af.. at jeg kunne købe mig fattig...
Avatar billede roslev Nybegynder
05. april 2001 - 17:55 #20
kimrosgaard>> http://www.eksperten.dk/spm/62459

Lidt point til dig!

nil> Jeg har en kammerat i Århus som er meget interesseret i lidt mere info om Hr. Darlington. Hvilket slagteri?? Har du hans tlf.nummer??
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2001 - 18:11 #21
Dr. Pepper har også lavet blå og grøn cybersaftewand, som aldrig slog rigtig an her i Danmark, Smagte ellers godt. ;o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. april 2001 - 00:07 #22
roslev >>

Han holder foran Koopmanns Slagteri i Silkeborg.. men jeg tror også han kører rundt til andre jyske byer.. måske Århus.

Her er det oplysninger jeg har:

Dave Darlington
English Food Supplies
Postbox 93
8900 Randers
Tlf. 86 40 39 23
Mobile: 22 46 39 23
E-mail: shop@englishfoods.dk
Website: http://www.englishfoodsupplies.dk
(virker dog ikke endnu)

Derudover har jeg hans vare/prisliste, men den er for lang at skrive her.. han siger i øvrigt at han kan skaffe alt britisk :o)
Avatar billede roslev Nybegynder
10. april 2001 - 11:47 #23
Du er en guttermand! :)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
10. april 2001 - 11:49 #24
Tak *S*
Avatar billede darlington Nybegynder
27. maj 2001 - 08:50 #25
Hi Guys,it´s Dave Darlington, the guy that some of you mentioned.
Yes, I DO have Peppers in 500ml, 2ltr also.
Call me on 86403923 or 22463923 and lets arrange something?

Cheers
Dave
Avatar billede darlington Nybegynder
27. maj 2001 - 08:53 #26
CALLING ALL DR PEPPER FREAKS.

www.englishfoodsupplies.dk

IT WORKS!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 08:06 #27
Well, isn\'t it a small world? You can\'t go anywhere without meeting the guy who sits in the van with all those wonderful goods can you? ;o)
Avatar billede thedude22 Nybegynder
10. april 2003 - 07:33 #28
Jeg kan kun sige om Dr. Peppers og Mountain dew...
DET ER BARE LÆKKERT.
Jeg foretrækker langt mere Dr. P og Dew, end coca cola. Smagen gør en ellevild efter mere, men det er bare lidt syndt at det koster den pris det gør i danmark. Jeg har været sammen med en gut som bor på vesterbro, inde og købe de dejlige 2 liters peppers i nogle kiosker som ligger på vesterbro. Men prisen, PUH. Men vi købte alligevel 2 hver.
Jeg var også engang på ferie i Boston Ma, og jeg boede på min storesøsters kærestes marina, og der stod der en automat hvor man kunne trække mountain dew til 1 dollar. Jeg var dernede hver aften og hentede mig et par stykker inden at jeg skulle se baseball. Det er simpelthen livet.
Så til alle som ikke har smagt de to dejlige mærker, Mountain Dew og Dr. Peppers, så kan jeg kun anbefale det meget. I bliver bidt af smagen. (Forresten, så dufter Dr. P faktisk af kanel. Mmmmmm, peeeeppers...) :-D