Avatar billede kantoraza Nybegynder
15. februar 2004 - 17:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Aktivere mouse_down

Davs,

Er det muligt gennem et program at kunne aktivere mouse_down både til højre og venstre musseknap? Programmet er minimeret, så det skal fungere gennem Windows.

På forhånd tak!
Avatar billede danq Nybegynder
15. februar 2004 - 19:03 #1
Har ikke tid til at teste men her er et API-Call jeg lige faldt over. måske det du skal bruge. tag et kig på det:

'Before you start this program, I suggest you save everything that wasn't saved yet.
Private Declare Sub mouse_event Lib "user32" (ByVal dwFlags As Long, ByVal dx As Long, ByVal dy As Long, ByVal cButtons As Long, ByVal dwExtraInfo As Long)
Const MOUSEEVENTF_LEFTDOWN = &H2
Const MOUSEEVENTF_LEFTUP = &H4
Const MOUSEEVENTF_MIDDLEDOWN = &H20
Const MOUSEEVENTF_MIDDLEUP = &H40
Const MOUSEEVENTF_MOVE = &H1
Const MOUSEEVENTF_ABSOLUTE = &H8000
Const MOUSEEVENTF_RIGHTDOWN = &H8
Const MOUSEEVENTF_RIGHTUP = &H10
Private Sub Form_Activate()
    'KPD-Team 1998
    'URL: http://www.allapi.net/
    'E-Mail: KPDTeam@Allapi.net
    Do
        'Simulate a mouseclick on the cursor's position
        mouse_event MOUSEEVENTF_LEFTDOWN Or MOUSEEVENTF_LEFTUP, 0&, 0&, cButt, dwEI
        DoEvents
    Loop
End Sub
Avatar billede kantoraza Nybegynder
08. marts 2004 - 12:26 #2
tak