Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 17:15 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

iværksætter side

Hej...

Alle mulige internetforums for programmører er fyldt med folk der er ivrige efter at stable forskellige projekter på benene - men mangler kompetencer indenfor markedsføring, finansiering osv. Men hvad med om man oprettede en side hvor det hele kunne koordineres - en side hvor unge fra alle brancher kunne mødes, og man derigennem kunne stable forskellige teams på benene som så udarbejder noget.

Jeg er ikke ligefrem en haj til programmering, men har tilgengæld gode erfaringer indenfor sponsorering, økonomi, markedsføring, generel drift osv. Så hvis der sidder nogen programmører o.l. derude der er klar på at stable et sådant projekt på benene så skriv lige tilbage her, så kan vi finde ud af noget.

Mht. opbygning af hjemmeside havde jeg tænkt i noget ala CMS hvor alle parter i projektet kan opdatere via browser, så man kan sidde i alle hjørner af DK og deltage. Og så noget brugerflade med profiler, så de forskellige kan skrive lidt om deres kompetencer osv.

Projektet vil i starten være udelukkende være fritid, men kan blive til noget med ihærdighed.

nogen der er klar?!
Avatar billede cdc Novice
15. februar 2004 - 17:15 #1
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 17:21 #2
til /cdc: du har misforstået.. kender godt startfirma.dk, men den er ikke direke hvad jeg søger efter og desuden lidt af et flop, efter min mening. Meningen med mit projekt er at man laver en side der baseres på forum, hvor der ud fra interessede folk skabes en masse små datterselskaber(websider), med forskellige temaer. Og med en masse unge mennesker - for det er unge der skaber vækst :D
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. februar 2004 - 17:24 #3
Lyder som en fed ide... Jeg kan programmere i ASP...
Avatar billede ali.k Nybegynder
15. februar 2004 - 17:29 #4
Jeg kan programmere i PHP
Jeg har også server til det...
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 17:33 #5
fedt at der allerede er tilslutning..

til jer der sider og gerne vil være med: det kunne være fedt hvis i kunne lave en lille side med forum el. lign. alt efter jeres kompetencer. og så kan vi jo i fællesskab vælge en af siderne og så starte debat/forum derfra og henviser folk til den side, for først og fremmest er det vigtigt at få nogle konkrete udmeldinger om hvem der gerne vil være med o.l.
Avatar billede cdc Novice
15. februar 2004 - 17:33 #6
jones--> Kender ikke selv startfirma, ved bare den existerer, var bare til orientering, hvis du ikke kendte det. Om det er godt dårlig kan jeg ikke vurdere da jeg som sagt ikke bruger sitet selv :o)
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 17:36 #7
/cdc--> ok ..det i orden.. tak for dit hurtige svar alligevel... som kunne have hjulpet hvis jeg ikke kendte den :)
Avatar billede ricky Nybegynder
15. februar 2004 - 18:01 #8
-jones->> med al respekt.. har du overhovedet nogle forudsætninger for at gøre det her ???

I dit 1. indlæg fokuserer du allerede på en praktisk løsning fremfor selve idéen.
og 20 min. efter beder du alle om at spilde deres tid med at sætte sider op som der i virkeligheden kunne diskuteres og afklares inden.

Måske det var en idé hvis du selv startede med at fortælle lidt om hvad du selv kan bidrage med, hvor du har dit erfaringsgrundlag fra og ikke mindst hvor gammel du er ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. februar 2004 - 18:01 #9
jeg har lige banket et forum op, hvor vi kan diskutere hvordan siden skal være/se ud:

http://www.zig-software.dk/forum1/
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. februar 2004 - 18:05 #10
Jeg har lige smidt et forum op hvor der kan diskuteres alt omkring den (måske) kommende side:

http://zig-software.dk/forum1/
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. februar 2004 - 18:06 #11
he he... den opdaterede ikke efter mit første indlæg...
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 18:11 #12
ricky--> du har ret, jeg går måske for hurtigt frem. Men er en ivrig iværksætter, så du må bære over med mig.

Mit ivrige indlæg var mere et oplæg til diskussion om en side af den type jeg omtaler, og mht. de side ekspempler jeg søger efter, var det mere tænkt at det skulle være nogle som folk havde liggende i forvejen, ikke noget de skal bruge ekstra tid på og derfra kunne man så aftale noget her i forummet.

Vi snakker jo ikke om et projekt der her og nu skal realiseres, det er en længere proces hvor der først skal skabes en basis side, med den omtalte brugerflade, herfra skal der skabes kommnunikation på tværs af brancher.

Men selve formålet med mine hastige indlæg, er at få folk hucked på idéen. Og så kan det diskuteres herfra.

Og mht. mig så er jeg en 19 årig studerende/selvstændig fra Fyn.

Men kom med jeres indlæg/forslag/kommentarer, og evt. eksempler på kompetencer, så tager vi den derfra.
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 18:13 #13
Fun22--> Super med det forum.... ville det være muligt om du kunne lave en lille info sider ude på startsiden for forummet, hvor der kan stå lidt om projektet..
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 18:13 #14
jeg skal nok komme med teksten til siden
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. februar 2004 - 18:14 #15
Jeg har programere i asp, delphi (Pascal)
Jeg har lavet mange hjemmesider i min tid, men kun to af dem eksistere endnu:
http://zig-software.dk og
http://zig-software.dk/test
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. februar 2004 - 18:14 #16
-jones- ja, hvis du kommer med teksten smider jeg det på...
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 18:24 #17
Fun22---> her er hvad der kunne stå som lidt info, til at starte med:

Hej..

Kender du problemet med at du gerne vil starte en virksomhed, men mangler kompetencer på forskellige områder?

Dette forum er tilvejebragt netop med den hensigt at skabe et netværk af unge iværksættere, i første omgang med programmerings kompetencer. Dette for at stable en hjemmeside på benene, som skal danne grundlag for et større debatforum for unge i alle brancher. Dette forum skal så på lang sigt bruges til koordinering og oprettelse af små websites med forskellige temaer – udarbejdet i teams af fx. Programmører, skribenter, marketingsfolk, økonomifolk osv. på tværs af landets grænser.

Har du noget at bidrage med, så tilkendegiv din mening i forummet.

Regards.
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. februar 2004 - 18:33 #18
så er det lavet ;)
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 18:43 #19
ok....så må vi se om der kommer flere folk og ser det her forum, så vi kan få noget debat igang.

Jeg begynder også så småt at henvise til dit forum fra andre sider, så må vi se hvad der sker.
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 18:43 #20
hvis altså det er ok? det med link til forummet?
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 19:05 #21
fun22--> jeg har desværre en "dårlig" nyhed... jeg har fået nogle kontakter andetsteds....så derfor vil der ikke være brug for din hjælp alligevel... men tak for din interesse..

Jeg vil gerne give dig nogle point... men hvordan gør man? :)

tak for jeres interesse
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 19:06 #22
nå...har fundet ud af det nu :D
Avatar billede -jones- Nybegynder
15. februar 2004 - 19:07 #23
kan du ikke lige skrive et "svar" :D
Avatar billede ricky Nybegynder
15. februar 2004 - 19:46 #24
-jones->> hold da kæft hvor er du snotdum
Avatar billede cdc Novice
15. februar 2004 - 19:49 #25
Han er ikke aktiv mere ?
Avatar billede ali.k Nybegynder
15. februar 2004 - 20:00 #26
Han opretter vel en ny bruger :S
Avatar billede mikker Nybegynder
15. februar 2004 - 20:16 #27
ricky>> Jeg giver dig fuldstændig ret. Håber ikke han er sådan overfor sine "nye kontakter". Jeg tror idéen er udemærket, selvom den slags sider eksisterer i et utal af afskygninger, men jeg tror at Jones-drengen kaster sig for hovedkulds ud i tingene. Med den mængde omtanke han bruger, inden han træffer beslutninger, varer det ikke længe før idéen er druknet. Enten af kedsomhed, uenighed eller dumhed.

Hvor mange 'unge talenter' forventer han at få fingrene i - hvis det kun er hans 'kontakter' der er gode nok? :o)

Blot en tankestrøm...
- Mikker
Avatar billede ricky Nybegynder
15. februar 2004 - 21:17 #28
tjah.. hvad kan man sige.. håber bare at han ikke spilder alt for manges tid (og evt. penge)
Avatar billede theprofessor Nybegynder
23. marts 2004 - 17:47 #29
hvis du vil konkurrere med starfirma.dk, d-i.f.dk og ildsjæle, skal du være
gode!!!