Avatar billede gat Nybegynder
15. februar 2004 - 14:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

autogenerering af admin system

Hej jeg tænkte på om nogen kendte et godt værktøj til at autogenerere php kode til en listeside og redigeringsform?

Jeg tænker på at hvis man har en tabel i mysql og så kunne generere en liste over alle rækkerne i tabellen. ud for hver række kunne der så være et ret og slet link. når man så trykkede på ret røg man ind på rette-siden og slet slettter selvfølgelig rækken i DB.

kunne være ret smart syntes jeg. og ja jeg kender godt phpmyadmin :-) men der får man jo tilgang til hele DB.

pl.
Avatar billede alvion Nybegynder
15. februar 2004 - 15:52 #1
Du får ikke nødvendigvis adgang til hele DB med phpMyAdmin. Det kommer helt an på brugernes rettigheder. Hvis du nu i MySQL f.eks. laver en bruger således:

grant all on dindatabase.tabel1 to nybruger identified by 'ditpassword';
grant all on dindatabase.tabel2 to nybruger;

Så har brugeren "nybruger" kun adgang til tabel1 og tabel2. Dermed vil phpMyAdmin (vel og mærke logget ind med "nybruger") heller ikke give adgang til mere end disse to tabeller.
Avatar billede gat Nybegynder
15. februar 2004 - 19:00 #2
ja okay, det er selvfølgelig rigtig, men mit site ligger på et webhotel med kun en bruger. Så jeg har ikke mulighed for at sætte rettigheder.
Avatar billede gat Nybegynder
01. marts 2004 - 15:06 #3
lukker