Avatar billede wads Nybegynder
13. februar 2004 - 22:36 Der er 7 kommentarer

HTML kode!

Skal bruge en HTML kode til følgende:

Når man trykker på teksten skal outlook komme op og i "Emne" skal der stå "Bestilling af teflon"

En der kan hjælpe? Det må være noget med "mailto:admin@lortebarn.dk:et-eller-andet"
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2004 - 22:42 #1
<a href="mailto:en@adresse.dk?subject=bestilling%20af%20teflon">Bestil teflon her</a>
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2004 - 22:43 #2
Avatar billede tefcke Nybegynder
13. februar 2004 - 22:44 #3
skriver man ikke bare:

<a href="mailto:din@email.dk?subject=Et eller andet subject">Mail mig!</a>

Ellers kig her: http://www.ianr.unl.edu/internet/mailto.html
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2004 - 22:47 #4
Jeg har lige opdaget at man (i modsætning til URLs) godt kan bruge mellemrum i mailto's - dvs. at du godt kan skrive

<a href="mailto:en@adresse.dk?subject=Bestilling af teflon&body=her kan du skrive hvilken non-stick-pande, du ønsker..."> MAIL </a>
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2004 - 22:49 #5
Ok, men tegn som " < > & skal vel laves om til URLkode.
Avatar billede tefcke Nybegynder
13. februar 2004 - 22:50 #6
Ja, ellers fatter html fortolkeren nada!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2004 - 22:54 #7
ja - jeg tror næppe at " bliver accepteret - og ?, : og & er jo URL afgrænsere ... ved heller ikke med < og > (skal nok laves om til &lt; og &gt;