Avatar billede gat Nybegynder
12. februar 2004 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fread() og variabler i fil

Hej mit problem er, hvordan man kan få php til at tolke varibler skrevet i en teksfil som værende variabler :-)

Eks.

jeg bruger nedenstående:
$var = "test";

$text = fread($fp, filesize("text.inc"));
if (!$fp = @fopen("text.inc", "r"))
return FALSE;

echo $text;

i min text.inc står der så dette er teksten: $var

problemet er at den ikke erstatter $var med test, så jeg håbede der fandtes en funktion der kunne sikre dette

pl.
Avatar billede reimers Nybegynder
12. februar 2004 - 16:41 #1
Måske kan du bruge en replace funktion, hvis hele $text bliver behandlet som en string.

str_replace("$var", $var, $text);
Avatar billede gat Nybegynder
12. februar 2004 - 17:07 #2
ja....det virker faktisk også godt nok, men det er lidt for statisk....jeg ville gerne at den søgte hele tekstdokumentet igennem og så lavede variabler ud af $-værdierne. Det bliver nemlig en funktin der skal kunne kaldes fra mange forskellige sider, og så definerer jeg variablerne på de enkelte sider. Jeg kan få det til at virke med str_replace(Array1, Array2, $tekst); men stadig...det må da kunne gøres smartere
Avatar billede gat Nybegynder
01. marts 2004 - 15:05 #3
nå jeg lukker