Avatar billede micos Nybegynder
12. februar 2004 - 13:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Spørsmål om handel osv?

Har lige et par spørsmål som jeg vil have hurtigst muligt...

1 Hvad er formålet med at danne "kvalitetscirkler"?

2 Hvilken form for hæftelse har man som aktionær i en børsnoteret aktieselskab?

3 Hvem udgør et anpartselskabs højeste myndighed?

4 Hvad skal en iverksætter bruge en forretningsplan til?

5. Hvorfor tager serviceaftaler forbeholdt over for "force majeure" ?

6. Hvad lægges mest vægt på ved en teknisk behandling af en patentsøgning?

Der gives 30P for hver svar.. skal dog helst have svar inden klokken 14.15
Avatar billede netsrac Praktikant
12. februar 2004 - 13:04 #1
Minder lidt om en skole opgave.

1) %
2) Ingen, man hæfter ikke for noget. Selvfølgelig kan ens aktier miste værdi, men du kan aldrig miste mere end hvad du har indskudt.
3) Ejerne
4) %
5) %
6) %
Avatar billede micos Nybegynder
12. februar 2004 - 13:08 #2
ja det må man sige..ok 60 p indtil videre de andre?
Avatar billede netsrac Praktikant
12. februar 2004 - 13:14 #3
5) Force Majeure literally means "greater force".

Det vil sige ved at lade det indgå i serviceaftaler, dækker man sig ind. Man tager forbehold for at kunne levere servicen, hvis der kommer komplikationer som man ikke selv kan gøre noget ved.
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. februar 2004 - 13:21 #4
3) Et gæt; men det er vel ham der har den %-mæssige højeste anpart.
4) For at overtale investorer/partnere om at ideen er realistisk, og man har taget højde for diverse ting.
5) Ex. jordskælv/naturkatastrofer :)

Btw: længe siden jeg stødte på dig sidst netsrac :)
Avatar billede netsrac Praktikant
12. februar 2004 - 13:24 #5
force majeure kan også være mere jordnært, som leverandør svigt eller lignende.
Avatar billede netsrac Praktikant
12. februar 2004 - 13:25 #6
tommyf >> Jo tak og i lige måde da, duer din icq ikke mere? :)
Avatar billede micos Nybegynder
12. februar 2004 - 13:28 #7
ok de andre spr?
Avatar billede netsrac Praktikant
12. februar 2004 - 13:29 #8
Tror ikke jeg kan hjælpe dig mere, desværre.
Avatar billede micos Nybegynder
12. februar 2004 - 13:48 #9
ok kommer tilbage senere me p osv
Avatar billede mini-me Nybegynder
12. februar 2004 - 13:53 #10
4 Hvad skal en iverksætter bruge en forretningsplan til: Man skal bruge den til at låne penge i banken. E´ns forrettningsplan indeholder nromalt: Ide, Grundlag, Prisfastættelse, konkurrentanalyse, SWOT og økonomi

6. Hvad lægges mest vægt på ved en teknisk behandling af en patentsøgning?
check selskabsstyrelsens hjemmeside:

Der gives 30P for hver svar.. skal dog helst have svar inden klokken 14.15
Avatar billede koepp Nybegynder
27. juni 2004 - 10:24 #11
ok du har tydeligvis haft en eksamen eller noget :))