Avatar billede salamander Nybegynder
28. januar 2001 - 16:20 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Alternativt Internet...

Jeg har et problem, jeg har ikke mulighed for at få ADSL eller cabel internet. Jeg har hørt om internet via sattelit. Men det sender med ISDN og så bliver det for dyrt! Kan det virkelig passe? Er jeg dømt til ISDN resten af mit liv? Sender sattelit virkelig via ISDN? Er det nemt at dele en linje mellem 2 pc\'er med ISDN? Spørger jeg om for meget på samme tid? Få svaret i næste indlæg?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. januar 2001 - 16:24 #1
Roligt makker... Til sommer... Dækker Sonofon 95% af landet... Og hvis du så ikke lige bor, langt pokker i vold, ude på lars tøndskids makker. Så kan du altså for internet, hurtigt internet...
Helt op til 42 mbit, via radio antenner...
FWA, hedder det, og er en ny type internet... Som Sonofon, har fået licens, til sammen, med et par andre... Indtil da, lev med ISDN, ligesom alle os andre gjorde det i sin tid...  LOL

Mvh Kenneth Dalbjerg
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. januar 2001 - 16:25 #2
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. januar 2001 - 16:27 #3
Ved du hvilket udbyder, som tilbyder satalit, forbindelsen, har du evt. et links til dem???
Avatar billede salamander Nybegynder
28. januar 2001 - 16:28 #4
Dalbjerg! Det er folk som dig vi kan bruge her på eksperten!
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2001 - 16:28 #5
igen skal det vel nævnes, at der har været rygter om en pris omkring de 20000 i udstyr som man skal have for at få FWA ind af døren.
Om det er rigtigt kan tiden jo kun vise.
Avatar billede salamander Nybegynder
28. januar 2001 - 16:31 #6
nej, desværre. Jeg har ikke tænkt på nogen bestemt.
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2001 - 16:31 #7
http://www.eksperten.dk/spm/46180 - et link til noget lign. tjek især det link jeg bruger. Håber ikke de priser er rigtige.
Avatar billede salamander Nybegynder
28. januar 2001 - 16:32 #8
er du sikker? 20000 for FWA lyder latterligt vildt.
Avatar billede wever Nybegynder
28. januar 2001 - 16:33 #9
Tele Danmark kommer snart med internet over Kabel tv!

Og der er mulighed for to computere på samme internet forbindelse med win 98 og LAN. (Tror jeg)

Hilsen
Mathias

wever.dk
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2001 - 16:33 #10
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=1992&Segment=1 - lidt mere info om FWA. Ja 20K lyder helt vildt dyrt, men lad os nu se hvad der sker. Men det bliver nok halvpebret i starten.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. januar 2001 - 16:33 #11
Nå ja, og du tro selv, på at Sonofon, og de andre som komme til at tilbude, dette... Tænker over den sag???

Hvis Sonofon, skal havde penge på dette produkt, bliver de også nød til at komme ind i byerne, hvor adsl, er... Og så er det nok ikke smart at man skal give 20000, for at få denne type forbindelse, nå man kan give 0 og for en adsl.

Til det beløb, som Sonofon, vil bruge, i følge dem selv, er der simpel hen ikke markede nok til at kunne tilbyde, alle bonderne, internet... Undskyld ordet.

Det kan jo ikke regne rundt vel...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. januar 2001 - 16:37 #12
wever: Selvfølgeligt er der mulighed for 2 computer over lan, og så fælles internet, det kræver blot enten en router, eller en pc, der router...  Det er lige meget, om du så gå ned i brugsen og købe et 56 k modem, så kan dette også deles. selvom det kun koster 100 fordi man var medlem... Alt kan deles...

Derud, over skal det siges salamander, sagde at han ikke havde mulighed for kable internet...

Men de 20k, det er vildt overdrevet, det kan kun være folk som Teledk der har sat det i omløb, for de fik nemmelig ikke licens, til FWA... Så det er de sure over... Og så kunne det snild være folk derinde, som siger det til nogen som siger det til andre... For at Teledk, kan få nogen flere over på deres ADSL, inden det bliver forældet...
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2001 - 16:40 #13
Nej jeg siger bare at der har været rygter ude om de 20000. Ikke at det kommer til at koste det. Men sonofon spytter da ikke 500mill. kr. ud uden at være sikre på at få lidt af det ind igen.
Alene den høje hastighed skulle nok få nogle virksomheder(Penge) til at hoste op med nogle gryn.
Derefter kommer privat-brugerne...de vil have det så billigt som overhovedet muligt. Og det tjener man jo ikke det store på!
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2001 - 16:42 #14
Dalbjerg->Ny teknologi koster penge. Sådan er det bare. Derefter falder priserne til et, for os, bedre leje. Men ja 20K lyder af meget. Og jeg tror nu ikke på at PCWorld skriver 20000 fordi det er et rygte fra TDC.
Avatar billede salamander Nybegynder
28. januar 2001 - 16:44 #15
Jeg har svært ved at se hvad der i FWA skulle koste 20000! Jeg mener måske laver de det ligesom mange ADSL tjenester med at man kan låne udstyret gratis for så at aflevere det når man igen siger det op.
Avatar billede prodic Mester
28. januar 2001 - 16:55 #16
Der er mange muligheder. Jeg har bare citeret en kilde. Jeg afventer nu spændt for at se hvad der sker. Jeg er selv en af dem der IKKE kan få ADSL, og hvis prisen bliver meget højere end oprettelsesprisen og brugsprisen for ADSL, så skal de nok ikke regne med mig som kunde trods den højere hastighed.
Avatar billede salamander Nybegynder
28. januar 2001 - 17:13 #17
hmm, det lyder meget positivt det der FWA (bortset fra prisen, hvis den der er sand).

MVH
Salamander allias Alexander Salamander
Avatar billede salamander Nybegynder
28. januar 2001 - 17:15 #18
ps. mange tak for all hjælpen...
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
29. januar 2001 - 18:30 #19
Ehmm... Jeg sys lisom det her sprøgsmål har været oppe at vende en milliard gange nu!

- Kig dog lige i DB eller søg efter noget lign...
Avatar billede greatjensen Nybegynder
11. april 2001 - 22:40 #20
Tag jer sammen...  Tror i da at Sonofon er sindsyge...  Man skal da køre i mercedes for at kunne betale den opkobling....  nej Sonofon lover at det er billigere en adsl  så jeg glæder mig i hvert fald til at slippe af med det her p*s isdn modem!!!
Avatar billede doublejoble Praktikant
05. april 2002 - 22:03 #21
Her Bagefter:
Jeg kører med en 2mbit sonofon fwa forbindelse.
Det er godt, hurtigt og billigere end adsl.
Sådan!
Tak Sonofon