Avatar billede chrisscan Juniormester
11. februar 2004 - 13:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Picture properties size 100 %

Jeg prøver at få en webside til at tilpasse sig skærmenstørrelse hos bruger.

Siden bliver lavet i tabel som bliver sat til 100 % og et billede i tabellen til at blive vist 100 % i picture properties. Men det virker kun hvis jeg klikker 100 % i bredde i picture properties og ikke ændrer noget i højde. Klikker jeg 100 % i højde bliver billedet i fuld bredde men meget smalt i højden ?

Hvorfor nu dette ? Det aktuelle billede tager ikke skade af at blive strukket ud i bredden, men det kunne da være interessant at få det og andre billeder vist korrekt men hvordan ?

PS. jeg kender godt løsningen med at lave flere designs og en java, der dirrigerer bruger til en side i en passende størrelse.

Carsten
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
11. februar 2004 - 19:46 #1
Mener ikke at man kan strække et baggrundsbillede, men kan jo være der er nogen der har en ide ;)
Avatar billede chrisscan Juniormester
12. februar 2004 - 14:19 #2
Jeg har heller ikke brugt funktionen baggrundsbillede, men blot defineret tabel size 100% sat et billede ind i den, der har properties size 100% i bredden. Så strækker det sig ud after skærmstørrelsen, bare ikke i højden, det virker ikke. Det er dete spørgsmålet går på, hvorfor ikke ?

Carsten
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. februar 2004 - 15:25 #3
;) my bad
det du skal justere på er højde/brede på de forskellige celler. Den samlede størrelse på din tabel er 100%.

ex du har en tabel der består af 3 rækker og 3 kolonner.
Den første række består kun af 1 celle. Den skal være 100% bred

Række 2 består af 3 kolonner. Kolonne 1 og 3 sættes ex til 20% - og kolonnen i midten sættes så til 60%, så række 2 ialt er lig med 100%.

Række 3 består ex også kun af 1 celle - sættes til 100%.

Højden på de forskellige rækker sætter du så i px.... er typisk lettest at styre....

Du kan ikke have forskellige højder på celler der er i samme række. Hvis det er nødvendigt, kan du f.eks. vælge at dele de forskellige celler op.
Avatar billede chrisscan Juniormester
12. juni 2004 - 15:38 #4
Har løst problemet på anden vis