Avatar billede davidskp Nybegynder
08. februar 2004 - 17:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2x connect on startup (med forskellige nicks)

Jeg vil gerne ha mirc starter 2 connections automatisk (begge til quakenet) og joine forskellige channels med hver connection (og med 2 forskellige nicks) Altså noget i den her retning:

Connect til quakenet (med nick1)
- join channel #blabla
- join channel #hejhej
- join channel #whatever

Connect til quakenet (med nick2)
- join channel #abcd

Alt dette er så jeg ka ha forskellige nicks i forskellige channels med samme auth og 1 instans a mirc...hvis der er en anden (lettere) måde vil jeg osse meget gerne høre den ;)

Tak for hjælpen :)
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
08. februar 2004 - 17:05 #1
du skulle prøve at skrive "/help /server"

der står syntax til /server-kommandoen, som gør det muligt at connecte til flere servere (eller flere connections til samme) .. de to kommandoer du får ud af det, kan du måske så skrive i din perform .. ikke vildt meget forstand jeg har på irc .. men ovenstående burde kunne gøre det ..
Avatar billede davidskp Nybegynder
08. februar 2004 - 17:40 #2
hmm det ka jeg ik få til at virke...hvis jeg putter /server i perform går den i selvsving og disconnecter mig efter kort tid...
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
08. februar 2004 - 19:38 #3
hmm, måske klart nok - idet den nok udfører perform hver gang den connecter .. og så giver det nok en uendelig løkke .. måske du bare skal lave et script så .. prøv at joine #help.script, og spørg dem der hvordan du gør .. eller #mIRC ..
Avatar billede zyberdog Nybegynder
09. februar 2004 - 09:19 #4
Istedet for a bruge mirc's indbyggede perform foreslår jeg du bruger:
on *:START:{
  server dk.quakenet.org 6667 -i nick1 anick1 email navn -j #chan1,#chan2,#chan3
  server -m de.quakenet.org 6667 -i nick2 anick2 email navn -j #help.script
}
anick er det alternative nickname som du får hvis dit primære allerede er taget.. :)
-m laver en ny connection da du jo bruger det vindue som mirc normalt starter med til den første server.
Avatar billede davidskp Nybegynder
09. februar 2004 - 16:32 #5
mange tak zyberdog - det var lige det jeg skulle bruge :)
Avatar billede davidskp Nybegynder
09. februar 2004 - 16:51 #6
hmm..lige en ting...det virker fint bortset fra at den ikke connecter til en af de channels jeg har sat den til...den vil ikke joine #xplayn.com...de andre virker fint...hva ka grunden til dette være?
Avatar billede oxygenic Nybegynder
03. september 2004 - 17:31 #7
xplayn har en mode på deres channel, som kræver at du er authorized, for at kunne være på deres channel (mener jeg). Kan godt være de har ændret det.