Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 23:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Eksperten drukner i sin egen succes!!!!

Det er fedt nok at der er flere og flere der bruger eksperten men den er ved at druke i sin egen success...

jeg kan godt mærke hvordan antallet af mails der kommer, dag for dag bliver større og større... ok jeg er også tilmeldt alle kategorier men alligevel...

der bliver simpelthen flere der stiller spm og der er flere der kommenterer, dag for dag...

jeg tror at det snart bliver sådan at de fleste melder sig af email systemet, da det bliver for vildt og uoverskuleligt med alle de mails..

der har før været snak om kune at modtage en enkelt mail hver gang der var nyt i et spm siden sidst man læste siden med det, men der er ikke blevet gjort noget ved det... jeg ville bare anbefale admin at gøre noget ved det og lægge hende kontakten til brugerne om, inden det er for sent og vi er forsvundet pga den store mængde emails..

Mvh: Esben
Avatar billede Dan Nim Seniormester
22. september 1999 - 23:21 #1
Jeg kan kun være enig med cyberesben...jeg har simplethen droppet af læse de mailes jeg får. Jeg gider simplethen ikke læse f.eks. 30-40 mails hver time(dag)

Måske skulle folk tænke sig lidt mere over problemmet FØR de stiller et spm. Og folk skal lade være med at kommenter et spm med hvor det enste de skriver er f.eks.  "*G*"

Jeg ved godt at jeg selv har gjordt det, men man skal tænke på at, hvergang man kommenter et spm, ligesom jeg nu har gjordt. Så sender den en mail ud til alle folk som abbonere på den valgte kategori.

Jeg synes det er ved at være træls at modtage alle de mailes, og JA, jeg ved godt at jeg bare kunne lade vær med at sige at jeg gerne ville modtage mailes, men det ville da være træls for mig at skulle her ind på eksperten.dk hver gang for at kigge om der var kommet nyt. (men, det er ADMIN jo kun glad for)

Hvad synes i andre bruger i systemmet ?????
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 23:28 #2
jaja, ok man får altså kun emails hvis man selv har skrevet i det spm som der er nogen der kommenterer, og det ville netop være løst hvis man bare fik en enkelt mail om at det var nyt i et spm siden sidst man var inde på det, det er sgu nemt nok at lave
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 23:38 #3
ups... "hende kontakten til brugerne"  = "hele kontakten til brugerne"

jeg mener den via email

det kunne være noget webbaseret hvor kan kunne se spørgsmålene som ikoner, en side med nye spm og en side med opdaterede spm som man abbonnerede på

eller evt. noget via ICQ...
Avatar billede admin Novice
23. september 1999 - 00:06 #4
Jeg er helt enig.
Der bliver pt brygget på den del, så hold ud lidt endnu  :)
Avatar billede snowball Novice
23. september 1999 - 00:07 #5
Jeg er enig med jer i, at Eksperten på rimelig kort tid, er blevet "voksen". Mht. det med de mange mails, så man er jo til en hvis grænse selv herre over hvor mange mails man modtager. Ebsen; du skriver selv at du har "abonnement" på alle kategorierne. På den måde be'r du jo også selv om at få mange mails, og hvis man prøver at kigge kategorierne igennem, så er der jo mange, ok måske ikke mange, men en del, hvor du slet ikke har sagt/deltaget i nogen problemer !!! Var det så ikke en idé at afmelde nogen af de kategorier som du ikke er så "aktiv" i ???

Som et forslag til hvad der kan gøres for at mindske antallet af mails, så kunne man måske sætte et interval på hvor tit man skal modtage mails, og dermed få én stor besked (måske én gang i time el. lign.) hvor der så stod hvad der var sket i de forskellige kategorier/spørgsmål som man har abonnement på/deltager i.

Snowball
Avatar billede admin Novice
23. september 1999 - 00:14 #6
Vrid endelig hjernen og skriv jeres idéer her.  :)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 1999 - 00:15 #7
Husker i at rytte op i tilmeldte spørgsmål en gang i mellem?

Det er svært, at lave om på systemet, når man samtidig gerne vil være hurtigt til at svare. Hvis der nu kun blev sendt ude en gang om dagen, på de spørgsmål, som der har været berørt den dag, så sidder der måske en og savner et hurtigt svar.

Så er der lige mit foreslag igen med netop ved de tilmeldte spørgsmål, var dato og tidspunkt for sidste kommentar/svar. Så kunne man blot gå ind , når det passede en og se hvor der har været bevægelse for nylig. Kun ny oprettede spørgsmål skulle man så modtage pr. mails.
Avatar billede snowball Novice
23. september 1999 - 00:27 #8
Aaarrrggghhh...Nu blev min besked væk igen !!! Hvad går der galt ??? Nå, men nu må jeg prøve om jeg kan huske hvad jeg skrev.

Jeg synes det er for lidt hvis man kun får en mail én gang om dagen, for så sker der det som kharder skriver, nemlig at chancen for at få et hurtigt svar bliver meget mindre. Derfor synes jeg at det ville være en go' idé hvis man kan lave så'n som jeg beskrev i min tidligere besked. På den måde kan dem som vil modtage mails hvert andet sekund gøre det, og dem som ikke vil modtage så mange mails bare sætte intervallet op.

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. september 1999 - 00:48 #9
shit man jeg har lige fået 32 mails mere på under en time

nåh men til kharder og snowball, så kunne det laves så man bare fik en mail hvor der stod

"der er kommet tnyt i spm nummer xxx siden du sidste gang hentede siden med dette spm"

så fik man stadig kun en mail selv om der var 30 kommentarer som var blevet skrevet mens man var væk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. september 1999 - 00:50 #10
og snowball, grunden til at jeg f.eks. også abbonnerer på asp selv om jeg ikke har lært så meget asp endnu, er at der er meget af det som folk spørger om, som i virkeligheden skal løses med HTML eller javascript....

ok jeg tror jeg vil melde diverse underlige databaser fra nu... hehe
Avatar billede Slettet bruger
23. september 1999 - 10:12 #11
Jeg er også ret irriteret over alle disse mails, men det er da godt med lidt succes.
Jeg synes nu godt man kunne lave det sådan at man kun fik en mail når der var nye spørgsmål i en kategori og ikke om hvem der nu havde svaret på samme spørgsmål.
Eller man kunne lave det sådan at man kunne vælge om man ville have besked når andre svarede på et ? man også havde svaret på.

Selvfølgelig hvis man selv har stillet et spøgsmål skal man da have besked hvis nogen svarer på det.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. september 1999 - 21:17 #12
shit man jeg har fået 120 mails fra kl 1 i nat til kl 20.00
Avatar billede Slettet bruger
23. september 1999 - 23:57 #13
Cyberesben, skal du ikke snart have ryttet op? ;q)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. september 1999 - 00:02 #14
kharder, jo men problemet er, hvad nu hvis en eller anden vil have fat i mig og skriver "hallo esben" i et af de spm so jeg abbonnerer på?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 1999 - 00:14 #15
Ja jeg kan godt se problemet vokser og vokser, men hvis jeg ikke får nogen respons fra dig, hvis jeg spørger dig om noget i et spørgsmål, så vil jeg sende dig en mail "Tip en ven" :O)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. september 1999 - 00:22 #16
kharder>> ja men det er ikke alle der kan finde ud af det..

ADMIN, så se nu at få lavet den liste der viser de spm hvor man har svaret men ikke er blevet accepteret...
Avatar billede ingolf Nybegynder
24. september 1999 - 12:50 #17
Giv os muligheden for at få:
1)mail fra hvert kategori som nu for hvert spm/svar/kommentar.

og/eller

2)mail fra hvert valgt kategori på en samlet oversigt (altså alle valgte kategorier på samme oversigt), med mulighed for at vælge hvor ofte i døgnet man ønsker denne oversigt udsendt.

Vis evt. mere af spørgsmålet/svar/kommentar på mailen, så man kan se om mailen har ens interesse.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. september 1999 - 14:14 #18
jeg ville nu foreslå at der i stedet blev lavet en lille side til hver bruger, hvor der stod f.eks. hvad der var nyt i, siden man sidst var inde og kigge...
Avatar billede snowball Novice
25. september 1999 - 18:39 #19
Det var faktisk ikke nogen dum idé !!!

Snowball
Avatar billede one Nybegynder
27. september 1999 - 04:45 #20
esben>>>  det som du skriver med at når man så logger på skriver den hvor mange svar/kommentare  der er kommet i det spm. siden ???  hvordan vil du havde eksperten til at finde ud af hvornår du går online    det ville jo kun lade sig gøre hvis du fik en mail ting på eksperten so du på eksperten kunne se hvor der sidst havde været indryk!

Andreas
hvis det er vrævlet så er det fordi jeg er lidt søvnig!
Avatar billede snowball Novice
27. september 1999 - 09:05 #21
One: Det kan da sagtens laves ved hjælp af cookies !!! På ens mini site kunne der så være et link der henviser til en side som skriver hvad der er sket siden sidst.

Kig på http://www.junkmail.dk (under nyt junk (kræver sikkert du har en profil)) og http://www.comon.dk (under nyheds agent (så vidt jeg husker)) for et par eksempler.

Snowball

Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. september 1999 - 15:10 #22
andreas, det kan laves ved at eksperten holder øje med hver gang man loader et bestemt spørgsmål... og når der så er kommet nyt i det, siden man sidst var inde, får man EN mail om at der er nyt i det spm.....