Avatar billede stoftm Nybegynder
05. februar 2004 - 08:31 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

term server på alm. win 2000? Ikke server kan det lade sig gøre?

Kan det lade sig gøre at sætte en windows 2000 computer op som terminalserver, eller skal det være en win2000 server?

Jeg har pt. installation vejledning fra serverguider.dk. Kender I andre der kan anbefales?

På forhånd tak!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. februar 2004 - 08:36 #1
DEt er desværre ikke muligt at sætte en terminal server op på en Win 2k pro, dette skal værre en server, iom at du også skal have en terminal licens server.

hvis det er for at du vil fjernstyrre din maskine kan jeg anbefale dig vnc.

Men nej du kan ikke sætte en terminal server op på en Win 2k pro

MC
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
05. februar 2004 - 08:38 #2
Nej, det skal være en win 2000 server version, men der findes mange gode bøger til hjælp af installation. Bla. "Windows 2000 server - Systemadministration" isbn=87-571-2350-0 og de engelske bøger til MCSE-Kurser. Har man ikke brug for at vide det helt store og er det bare privat man vil lege lidt med Terminalserver, kan et simpelt IDG hæfte anbefales.
Avatar billede giza Nybegynder
05. februar 2004 - 09:19 #3
Hej
Jev give de to andre ret. der er ikke så meget at gøre der.
Men hvad med VNC det koster ikke noget....
http://www.uk.research.att.com/archive/vnc/

Giza
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
05. februar 2004 - 09:24 #4
VNC-viewer fungerer fint til fjerncontrol over en pc. Har en del erfaring med programmet, da jeg har ansvaret for flere pc'er placeret rundt omkring i landet, men det var jo Terminalserver der blev spurgt til? Det fremgår ikke af spørgsmålet om det var for at få fjerncontrol over en pc eller om det var for at stille en server til rådighed for flere brugere eller lign.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. februar 2004 - 09:25 #5
lige meget om det er en terminal server i administrator eller applications mode så kan det jo alligevel ikke lade sig gøre.

MC
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
05. februar 2004 - 09:29 #6
Nej, det er rigtigt. Der skal en win 2000 server version til om alle omstændigheder, så hvis det er for at fjernstyrre en pc, kan jeg også anbefale VNC, da det ikke giver ekstra omk. Har man Win Xp kan man jo også bruge den indbyggede fjernstyring.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. februar 2004 - 09:43 #7
eller en windows 2003 sever *S*

Det ville værre rart at vide hvad det egentlig skal bruges til, for der er sket en hel del på terminal fronten fra 2k server til 2k3 server, bla. understøttelse af mere end 256 farver, og der er som std genbrug af sessions,

Så hvis stoftm ville fortælle os hvad hans plan er kunne vi nok rådgive lidt mere

MC
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
05. februar 2004 - 09:46 #8
Nemlig :-)
Avatar billede webcon Nybegynder
05. februar 2004 - 10:50 #9
Men du kan sætte Terminal Server op på en XP
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
05. februar 2004 - 10:54 #10
Nej, skal også være en server version (e.g. 2003)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
05. februar 2004 - 11:03 #11
Bruger e.g. en Win 2000 server til en mindre virksomhed kan man bruge både Exchange og Terminalserver på samme server, dette kan ikke længere lade sig gøre på 2003... Bare lidt info hvis man skal til at investere...
Avatar billede webcon Nybegynder
05. februar 2004 - 11:37 #12
Jo, med en 2 brugers licens, ellers er det rigtigt, så skal det være en server.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
24. februar 2004 - 16:28 #13
Sker der mon snart noget her? Med hensyn til point og afklaring på spørgsmålet?
Avatar billede stoftm Nybegynder
24. februar 2004 - 20:42 #14
Tak for opmærksomheden. Spørgsmålet er selvfølgelig besvaret. Jeg regner mig normalt ikke for mindre begavet, men jeg har aldrig fattet hvordan jeg skal kunne give point til f.eks. sprucemoose (dig) og mc. lucifer. Jeg har ikke engang mulighed for at acceptere dit sidste indlæg som et svar. Hvad overser jeg?
Avatar billede stoftm Nybegynder
24. februar 2004 - 20:51 #15
Der er da vist delt point ud nu når jeg ser efter. Beklager hvis jeg har forbigået nogen, der burde have haft del i pointene. Det er som I kan se ikke min stærke side at dele dem ud :-)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
25. februar 2004 - 08:12 #16
ok, du kan dele point mellem de personer du ønsker, men ikke give flere point, på dette spørgsmål, da det er lukket..