Avatar billede tarifs Nybegynder
04. februar 2004 - 22:32 Der er 15 kommentarer

Kan man skjule javascriptkoder?

Hej

Jeg er meget ny inden for det her, så hvis mit spørgsmål er dumt, så må i undskylde.

Men kan man ikke gøre det sådan at man kan skjule javascript så andre ikke kan få fat i det?

Tak for jeres svar.
04. februar 2004 - 22:34 #1
Nej, det kan du ikke.

For at virke skal javascriptet overføres til modtagerens pc, og dermed vil det være synligt. Det kan du ikke forhindre.

Der findes ingen dumme spørgsmål her.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
04. februar 2004 - 22:35 #2
du kan kryptere scriptet, emn jeg ved ikke hvor sikkert det er...

her kan duvist finde noget: http://www.dynamicdrive.com/  leder lige eefter et direkte link
Avatar billede gil-galad Nybegynder
04. februar 2004 - 22:37 #3
du kan nok ikke skjule noget password eller noge, men dette her bliver noget forvirende for ham der skal stjæle noget fra det http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/encrypter.htm
Avatar billede jens Nybegynder
04. februar 2004 - 22:43 #4
Du kan også drille dem lidt.

Prøv om du kan få fat i den her:
http://www.boisen282.dk/aspfile.asp

Som du kan se på siden, så tjekkes der for browser, men scriptet er "gemt".
Avatar billede jens Nybegynder
04. februar 2004 - 22:56 #5
hvis du/i kan få fat i scriptet, så smid det her. Jeg har lavet "systemet" med flere niveauer, og lige nu kører det på det nemmeste, så det skulle være forholdsvist nemt at få fat i scriptet.
Avatar billede cbennike Nybegynder
04. februar 2004 - 23:01 #6
hmmm
Nå ikke ;-) Men der er altså ikke noget at hente....

He he
Avatar billede jens Nybegynder
04. februar 2004 - 23:07 #7
Hvad mener du?
Avatar billede cbennike Nybegynder
04. februar 2004 - 23:17 #8
ja jeg mener at jeg fandt kun denne stump(efter at have scrollet til den store guldmedalje(troede at egentlig at jeg havde fat i den lange ende - men det var vist bare min egen næse)
;-)
Avatar billede o-zone Nybegynder
05. februar 2004 - 01:34 #9
spiffsen>>> det link du giver til dynamicdrive kører escape på alt hvad du indtaster boxen, og laver document.write(unescape(strengen))
Selvom det ved første øjekast ser temelig rodet ud, så har det altså (modsat hvad de skriver på dynamicdrive) ikke ret meget at gøre med kryptering :-(

Jens>>> Når du skriver "prøv om du kan få fat på den her" mener du så siden eller et script? Jeg får fejl 404, når jeg prøver at loade siden (og så kan du selvfølgelig have ret i at jeg ikke kan finde dit script? ;-P~ )

tarifs>>> Det er (desværre mener nogle?) erikjuul der har ret, så stik ham pointene! :)
Avatar billede jens Nybegynder
05. februar 2004 - 12:21 #10
Njaa, jeg havde lukket for det igen.

Men nu er filerne der igen.

Og det var selvfølgelig det script der laver detecter browseren som man skulle "få fat i".

Og ja, en 404 er den ultimative måde at beskytte noget JS ;-)
Avatar billede danielhep Nybegynder
05. februar 2004 - 12:52 #11
nej
Avatar billede jens Nybegynder
05. februar 2004 - 13:27 #12
nej, hvad ?

Det med 404 var selvfølgelig kun en joke.....
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
06. februar 2004 - 15:34 #13
jens >> Hvordan har du lavet det der?
12. marts 2004 - 04:57 #14
Lukketid ???
Avatar billede danielhep Nybegynder
07. maj 2004 - 14:07 #15
luk