Avatar billede soerenstone Nybegynder
04. februar 2004 - 14:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk: låsning af channel?

Jeg benytter trådløst netværk på Aalborg Universitet med D-Link DWL-610 netkort. På universitetet er der en del access points, alle med forskellige kanaler, som mit trådløse netkort kan tilslutte sig til. Problemet er imidlertid, at mit netkort tilsyneladende vælger den forbindelse (channel) med højeste signal. Dette burde være fordelagtigt, men i mit tilfælde bevirker det, at kortet ofte opretter forbindelse til et af de access points som er mest ustabile. Derfor tabes netværkstilslutningen af og til, hvilket bevirker at VPN-forbindelsen ryger, hvilket betyder at der skal logges på manuelt igen.

Mit spørgsmål er nu, om der findes en form for tweak-software til trådløst netværk, der muliggør manuelt valg af kanal. Driverne til kortet har ikke en sådan funktion indbygget, men jeg ved at andre fabrikanter har det i deres drivere.
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2004 - 17:25 #1
du kan når du konfigurer dit netkort (hvor du taster kryperingskode mv. ind) der kan du konfigurer det således at det kun kigger på en kanal.

men hvis det er ustabilt! hvorfor påtaler du det ikke så de kan få det skiftet!
Avatar billede soerenstone Nybegynder
04. februar 2004 - 17:29 #2
Umiddelbart er det ikke muligt at vælge én enkelt kanal under konfigurationsindstillingerne.
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2004 - 17:33 #3
når du vælger konfigurer det fortrrunke netværk, der burde du under avanceret kunne gøre det!

(og du har ikke muligheden under egenskaber for dit netkort! at klikke på avanceret også sætte en channal på!)
Avatar billede soerenstone Nybegynder
04. februar 2004 - 18:10 #4
ja det burde jeg, men det kan man altså ikke... Derfor efterlyser jeg noget software der kan løse mit problem!
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2004 - 21:48 #5
det kan du kun hvis producenten af dit trådløsenetkort har lavet det!
Avatar billede soerenstone Nybegynder
31. marts 2004 - 17:20 #6
Intet har hjulpet og spørgsmålet lukkes