Avatar billede mjl Nybegynder
31. januar 2004 - 19:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke batterier til Olympus

Hej der...

Ja så er Conrad blevet ejer af et Olympus C-350 Zoom digital kamera - og er nu en meget glad dreng!

Men - batterierne er nu flade efter lidt leg (tjek) og der går et par dage, før jeg for genopladelige + oplader...

Derfor : Kan jeg bruge Duracell Plus i kameraet - der er jo nogle advarsler vedr. type (Cadmium eller noget...) ???

Batteri info :

Daracell Plus AA Alkaline 1,5 V MN1500 LR6

hilsen Conrad Dinesen
Avatar billede mahler Nybegynder
31. januar 2004 - 19:56 #1
Jeg vil tro, at du saktens kan bruge dem, men de holder ikke ret længe.
Det er i hvert fald erfaringen fra mine Olympus'er (*).

Batterierne er dog ikke flade/døde/brugt op, når kameraet påstår de er tomme. Du vil efterfølgende saktens kunne bruge dem i fjernbetjeninger, ure, radioer eller lignende, og her er de kun 10-20% brugt og har masser af liv tilbage.

*) http://netfactory.dk/misc/photo/camera.php
Avatar billede mjl Nybegynder
31. januar 2004 - 19:59 #2
Der ske'r altså ikke noget med kameraet?
Avatar billede mahler Nybegynder
31. januar 2004 - 20:03 #3
Nej... ikke det mindste.

Jeg har i hvert fald aldrig haft problemer med det og fra tid til anden måtte bruge almindelige batterier. Det har der aldrig været nogle problemer i - udover at de ikke kan tage ret mange billeder førend kameraet tror de er flade og nægter at bruge dem.
Avatar billede mjl Nybegynder
31. januar 2004 - 20:05 #4
Af hjertet tak - jeg prøver! :o)

hilsen Conrad
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
31. januar 2004 - 20:18 #5
Husk når du køber genopladelige batterier at få så mange mAh som muligt. Har selv for fire uger siden købt nye genopladelige batterier med 2350 mAh, og kan klart mærke forskel i levetiden inden de skal oplades igen i forhold til de gamle på kun 1700 mAh. Jeg gav for 4 stk AA batterier 199,00 kr hos den lokale fotohandler.
:)
Avatar billede mjl Nybegynder
01. februar 2004 - 00:20 #6
Takker...